Dünyada hızla yayılmaya devam eden Koronavirüs (Covid-19) salgınına karşı, bütün dünyada olduğu gibi Türkiye’de sanayide de bu kapsamda çeşitli önlemler alınıyor, süreçteki etkilerin azaltılması amacıyla alternatif yöntemler geliştiriliyor.

Endüstride alınan önlemler çerçevesinde firmalar çalışanlarına evden çalışma (home office) imkanı sunarken, bu dönemde yüz yüze eğitimlerin yerine online eğitimlere ve webinarlara ağırlık veriliyor.

Bu süreçte firmalar, zorunlu olmadığı sürece, müşteri ziyaretlerini ve toplantıları geçici olarak durdururken, görüşmelerini ağırlıklı olarak görüntülü dijital platformlar üzerinden gerçekleştiriyor, talepleri e-posta ve telefon aracılığıyla karşılıyor.

Endüstride faaliyet gösteren pek çok şirket, çalışanlarının ve toplumun sağlığını riske atmamak amacıyla uzaktan çalışma uygulamasını tercih ederken, müşterilerinin ürün ve teknik destek ihtiyaçlarının kesintiye uğramaması, aksamaması adına da çalışmalarına devam ediyor.

Tekliflendirme ve proje süreçlerinde müşterilerine uzaktan destek veren firmalar, sipariş ve teslimat sürelerinde de gereken hassasiyeti gösteriyor.

Firmalar, gerek telefon ve e-posta yoluyla gerekse web siteleri ve sosyal medya paylaşımlarıyla zorlu dönemde aldıkları önlemler hakkında bilgilendirmeler yapıyorlar ve süreçlerinde herhangi bir aksama olmadığını ve tam kapasite ile faaliyetlerine devam ettikleri duyuruyorlar.