banner1049
x

SATIŞLARIN DURUMUNU BULUNURLUK BELİRLEYECEK

Toyota Türkiye Pazarlama ve Satış AŞ CEO'su olan Ali Haydar Bozkurt, salgında ikinci dalga yaşanmaması ve her şeyin bu şekilde devam etmesi durumunda sene sonu toplam satışların 735-750 bin adetlerde gerçekleşebileceğini söyledi.

SATIŞLARIN DURUMUNU BULUNURLUK BELİRLEYECEK
EndüstrideAra2

İSTANBUL (AA) - Toyota Türkiye Pazarlama ve Satış AŞ Üst Yöneticisi (CEO) olan Ali Haydar Bozkurt, salgında ikinci dalga yaşanmaması ve her şeyin bu şekilde devam etmesi durumunda sene sonu toplam satışların 735-750 bin adetlerde gerçekleşebileceğini söyleyerek, "Ama bu hangi markanın ne kadar ürün bulup pazara sunacağına bağlı. 2020 yılı toplam otomotiv satışlarının seyrini bulunurluk belirleyecek." şeklinde konuştu.

Bozkurt, yeni Toyota Hilux'un Türkiye tanıtım toplantısından sonra basın mensuplarının sorularını yanıtladı.

Pick-up segmentinin SUV pazarından da pay almaya başladığını brlirten Bozkurt, "Yeni Hilux Invincible modelinde SUV'da bile olmayan özellikler var. SUV kitlesinden pick-up'a doğru bir kayma yaşanacaktır. Şehirde de SUV konforunu Hilux'ta hissedenler günlük kullanım için bu modelimizi tercih edeceklerdir. Bu amaçla tasarımının yanı sıra yüksek konforu ve donanımlarıyla dikkati çeken Yeni Hilux'ların yüzde 70'lere yakını üst donanımlı Invincible ve Hi-Cruiser versiyonlarından oluşacaktır. Perakende satışlarda ise Invincible versiyonu, satışlarımızın yüzde 50'den fazlasını oluşturacaktır." dedi..
 

Ali Haydar Bozkurt ayrıca, Avrupa'daki emisyon normlarının pick-up segmentinde markaları bir hayli zorladığını da söyleyerek; "50 sene önce kimse emisyon konusunu gündeme getirmezken, çevreye ne kadar zarar verildiği konuşulmazken hibrit çalışmalarını başlatmış bir marka olarak emisyon konusunda her bir modelimizle rahat durumdayız. Avrupa'daki regülasyona bağlı olarak pick-up segmentinde pazardan çekilen modeller olursa hem özel hem kamuda kaç ürün pazarda kaldıysa mevcut pastayı onlar paylaşacaktır. Emisyon normlarını karşılayan Hilux için de bu durum büyük avantaj."  şeklinde konuştu.

TEDARİK VE STOK SORUNU SÜRÜYOR

Pandemi sürecinin tedarik sorununa yol açtığını ve artan müşteri talepleri için aralık ayına gün verebildiklerini söyleyen Bozkurt, "Sektörümüzde satışlar açısından en belirleyici unsur halen kısmen de olsa devam etmekte olan tedarik ve araç stoku sorunu. Toyota olarak istediğimiz kadar aracı alamıyoruz. Pandemi sürecinde duran üretim, şu anda sosyal mesafe kurallarına uygun şekilde devam ediyor. Herhangi bir hatta bir kişi pozitif çıktığı zaman o bölüm komple karantinaya alınıyor. Tamamen kapanma riskini almamak için bu şekilde üretim yapılıyor. Bu durum yılbaşına kadar devam eder gibi görünüyor." şeklinde konuştu.

Bozkurt, Toyota olarak, yeni gelen taleplere ancak aralık ayında araç verebildiklerini belirterek,şöyle devam etti:

"Filo müşterilerimizle ise 2021 için anlaşmalar yapıyoruz. Filo tarafında şimdiden gelecek seneyle ilgili 6-7 bin adet sözleşmeli talep var. Toyota olarak yılı 42 binler civarında kapatacağız. Eğer böyle kapatırsak satışlarımızı geçen yıla göre yüzde 75 artırmış olacağız. Araç bulunabilseydi bu yıl 60 bin bandını rahatlıkla zorlayabilecek bir talep söz konusuydu."

Ali Haydar Bozkurt, otomotiv pazarı tahminlerini de palaşan Bozkurt, şu değerlendirmeleri yaptı:

"Geçen sene 479 bin adetle kapanmış bir pazar vardı. Bu yıl '550 binlerde olur mu acaba?' diyorduk yıla başlarken. Hemen arkasından pandemi gündeme geldi ve birçoğumuz 'bu yıl herhalde kayıp yılı olacak' gibi düşünmeye başladık. Ama hemen arkasından pandeminin getirdiği tedirginlikler vardı ama pazara katkı sağlayan, müşterinin toplu taşımadan ziyade kendi özel aracını kullanma talepleriyle bir anlamda talepte ciddi artış oldu. Tabii ki fabrikalarda üretim durunca bu artış, biraz daha psikolojik bir şeyle desteklenerek artık artışın ötesinde 'otomobile hücum' şeklinde gerçekleşti. Salgında ikinci dalga yaşanmazsa ve her şey bu şekilde devam ederse yıl sonu toplam satışlar 735-750 bin adetlerde gerçekleşebilir. Ama bu hangi markanın ne kadar ürün bulup pazara sunacağına bağlı. 2020 yılı toplam otomotiv satışlarının seyrini bulunurluk belirleyecek."

ÖTV DEĞİŞİMLERİ PAZARI ETKİLEYEBİLİR

Gelecek sene için tahminlerini de söyleyen Bozkurt, "2021 yılı ile ilgili beklentimiz ise tabii ki şu anda devam eden bu talep durumu, görünen o ki bu yılı böyle kapatacak gibi... Yani yılbaşına kadar bu 'fazla talep, az araç bulunurluğu' devam edecek gibi görünüyor. Hatta gelecek yılın ilk çeyreğini de belki böyle kapatabiliriz gibi görünüyor. Çünkü hala talepte bir hız kesmesi söz konusu değil. Yani gelecek yılın ilk çeyreğinde de bu talep hızı devam edecek gibi görünüyor. Böyle olursa pazarın ÖTV'deki değişimlere rağmen gelecek yıl 700 binleri bulacağı gibi bir fotoğraf önümüze çıkıyor. Umalım ki bu 700 binler minimum seviyeler olsun. Çünkü hep söylediğimiz bir şey var; otomotivde 600 bin altındaki pazarlar bizim için hep sıkıntı yaratır. Birkaç yıldır o barajın altında ya da sınırında kalıyorduk. Önümüzdeki dönem pazar artık 700 bandında ya da daha üzerindeki rakamlara yükselmeye başlasın." dedi.

Güncelleme Tarihi: 28 Eylül 2020, 09:57
YORUM EKLE

Robot Zirvesi

Endüstri 40 Zirvesi

Dergiler