İstanbul Sanayi Odası (İSO),  'Türkiye’nin 500 Büyük Sanayi Kuruluşu Araştırması’nın sonuçlarını açıkladı. İSO 500’de 125 basamak birden yükselen Sapro, 285’inci sıraya yerleşti.  
Sapro tarafından yapılan açıklamaya göre, private label alanında Türkiye’nin yüzde 40’ını domine eden şirket, 2020 yılında yüzde 40 büyüme gerçekleştirdi. Sapro, 6 kıtaya 70’ten fazla ülkeye ihracat yaparak 2020 cirosunun yüzde 75’ini ihracattan karşıladı.
2020 yılının kendileri için çok önemli bir sene olduğunu ifade eden, Sapro Yönetim Kurulu Başkanı Ceyhun Zincirkıran, pandemi döneminde Türkiye’nin ve dünyanın ıslak mendil ihtiyacını karşılamakla kalmayıp Ar-Ge laboratuvarlarında hijyeni arttıracak en üst kalitede özel ürünler geliştirdiklerini söyledi. 

YÜZDE 50’LİK TALEP ARTIŞI OLDU

Islak mendilin yanı sıra koli ve teşhir, plastik ve ıslak mendilin hammaddesi olan nonwowen kumaş üretimi yaptıklarını da anlatan Zincirkıran, pandemiyle birlikte ürünlerine yüzde 50’lik talep artışı olduğunu ve kapasitelerini arttıracak makine yatırımları yaptıklarını belirtti. Kurdukları bu ‘dikey entegrasyon’ sistemi sayesinde tedarik zincirindeki sıkıntıları da hızla aştıklarını vurgulayan Zincirkıran, 2020 yılının sonunda Bulgaristan fabrikasını açtıklarını ve Sapro olarak kaliteden ödün vermeden, Ar-Ge çalışmalarımızı en üst seviyede tutarak yeni ürünler geliştirdiklerini kaydetti.