Rolls Royce, dünyanın ilk tam otonom feribotunu üretti

Dünyanın ilk tam otonom feribotunu akıllı gemi teknolojileriyle üreten Rolls-Royce ve Finferries, Finlandiya'da feribotun demi seferini gerçekleştirdi.

Rolls Royce, dünyanın ilk tam otonom feribotunu üretti
Radyo

Rolls-Royce akıllı gemi teknolojileri kullanılarak geliştirilen Falco isimli feribot, Parainen ile Nauvo arasında tam otonom bir yolculuk gerçekleştirdi. Yolculuğun dönüşü esnasında ise sefer uzaktan kumanda kontrolüyle tamamlandı. Etrafındaki nesneleri, yapay zeka ve algılayıcı tümleştirme sistemleriyle tespit eden gemi; otonom seyir sistemi sayesinde kıyıya otomatik yanaştı.

“BİR KONSEPT DEĞİL, DÖNÜŞÜM”

Rolls Royce Ticari Denizcilikten Sorumlu Genel Müdür Yardımcısı Mikael Makinen şu ifadeleri kullandı: "Bugün, otonom denizcilik yolculuğunda ciddi bir adım attık. SVAN projesi, Rolls-Royce ile Finferries arasında başarılı bir iş birliğiyle gerçekleşti. Akıllı gemi teknolojisi, gemilerin emniyetli ve etkili bir biçimde işletilmesi açısından büyük faydalar sağlıyor. Dolayısıyla bu bizler için de bir dönüm noktası oldu. Bugünkü demo, otonom geminin yalnızca bir konsept değil, aynı zamanda gemici sektörünü dönüşüme uğratacak bir gelişme olduğunu kanıtlıyor."

“SEKTÖR YENİ OLANAKLARA ULAŞABİLECEK”

Finferries CEO'su Mats Rosin ise şunları söyledi: "Denizcilik tarihinde yeni bir sayfa açmış bulunuyoruz. Dünyaca ünlü hibrit gemimiz Elektra'dan sonra dünyanın ilk otonom feribotu Falco ile gururumuzu pekiştirdik. Biz iş birliğimizde aslında deniz trafiğindeki emniyeti artırmayı amaçlamıştık.Böylelikle hem çevreye hem de yolcularımız fayda sağlayacaktır. Ancak bu projemiz, çok daha büyük amaçların kapısını araladı. Denizcilik sektörü böylelikle otonom ve emniyet açısından yeni olanaklara ulaşabilecek.” 

OTOMATİK ROTA VE HIZ DEĞİŞTİRME SAĞLAYAN SİSTEM

Rolls-Royce, otonom operasyon testleri için yaklaşık 400 saat seyir tecrübesi gerçekleştirdi. Başarıyla tamamlanan testler arasında otomatik yanaşma sistemi de var. Bu sistem sayesinde gemi rıhtıma yanaşırken, rota ve hız değiştirmek otomatik olarak gerçekleşiyor. Üstelik hiçbir şekilde insan müdahalesi ne gerek kalmadan…. Seyir tecrübeleri esnasında, uzun süreli operasyon durumunda ve çeşitli koşullar altında çarpışma önleme çözümü de denendi.

GEREKTİĞİNDE GEMİNİN KONTROLÜ ELE ALINABİLİYOR

Falco'da bir dizi ileri seviye algılayıcı bulunuyor. Bu algılayıcılar geminin çevresine dair ayrıntılı durumu gerçek zamanlı olarak ve insan gözünün hassasiyet seviyesinden çok daha yüksek bir hassasiyette belirlemesini mümkün kılıyor. Durumsal farkındalık, algılayıcılardan gelen verilerin tümleştirilmesiyle oluşuyor. Söz konusu farkındalık durumu, Turku şehir merkezinde bulunan Finferries uzaktan operasyon merkezine iletiliyor. Bu merkezde görev yapan bir kaptan otonom operasyonları izliyor ve gerektiğinde geminin kontrolünü ele alabiliyor.

Detaylı bilgi için tıklayın

Güncelleme Tarihi: 14 Aralık 2018, 17:28
YORUM EKLE

Radyo

Fanuc - Ana Sayfa

Dergiler
Partnerler