Birleşik Krallık’ın Derby kentindeki özel DemoWorks merkezinde ilk modül üzerindeki çalışmaların devam ettiği bildirilirken, 140 inç fan çapına sahip test motorunun yıl sonuna kadar tamamlanması beklendiği ifade edildi.

Motorun hem dar gövdeli hem de geniş gövdeli uçaklara güç verebilme özelliği bulunurken, ilk nesil Trent motoruna kıyasla yakıt verimliliğinde yüzde 25 oranında iyileştirme sağlayabilen yeni bir UltraFan motor ailesinin de temelini oluşturduğu belirtildi. 

Rolls-Royce yetkilileri, havacılığın sürdürülebilirliği olduğunda performans iyileştirmenin önemine dikkat çekerken, bu doğrultuda geliştirilen gaz türbinlerinin, uzun mesafeli havacılığın bel kemiğini oluşturmaya devam ettiğini dile getirdi. UltraFan'ın yakıt verimliliğinin ise, kısa vadede geleneksel jet yakıtından muhtemelen daha masraflı ancak daha sürdürülebilir olan yakıtlara geçişi hızlandırıcı ve endüstri ekonomisini geliştirmeye yardımcı olacağı belirtildi. Bu geçişe öncülük etmesi için de motorun ilk testinin, yüzde 100 Sürdürülebilir Havacılık Yakıtı ile yapılmasının planlandığı açıklandı.

ÇEVRECİ VE SÜRDÜRÜLEBİLİR UÇUŞ SAĞLAYACAK

UltraFan test motoru ve ilgili teknolojilerin geliştirilmesi amacıyla Rolls-Royce’un yanı sıra Aerospace Technology Institute (Birleşik Krallık), Innovate UK (Birleşik Krallık), LuFo (Almanya) ve Clean Sky Joint Undertaking (Avrupa Birliği) dâhil olmak üzere çeşitli finansman kuruluşları tarafından önemli yatırımlar gerçekleştirildiği belirtilirken, İngiltere Ticaret Bakanı Kwasi Kwarteng konu ile ilgili açıklamada bulundu.

UltraFan projesi, önümüzdeki on yıllar boyunca çevreci, sürdürülebilir uçuş sağlamak için havacılık endüstrisi ile yaptığımız işbirliklerinin mükemmel bir örneği diyen Kwarteng, hükümet desteği ile sürdürülen projenin, İngiltere'nin havacılık sektörüne verdiği değeri gözler önüne serdiğini vurguladı.

Kwarteng, "Rolls-Royce gibi şirketler, salgından daha çevreci bir şekilde çıkmamıza yardımcı oluyor. Havacılık sektöründe yeniliklere imza atmak ve yeni zirvelere ulaşmak için ihtiyaç duydukları desteği vermeye kararlıyız." dedi.

“HEPİMİZ İÇİN HEYECAN VERİCİ”

Rolls-Royce Sivil Havacılık Başkanı Chris Cholerton, gerçekleştirilecek test hakkında değerlendirmede bulundu. Hepimiz için heyecan verici bir an diyen Cholerton, “Şu an ilk motor test modelimiz olan UF001 bir araya getiriliyor. Tamamlanmış ve teste hazır hâlde görmek için gerçekten sabırsızlanıyorum. Bu gelişme, COVID-19 sonrasındaki seyahatler için herkesin her zamankinden daha sürdürülebilir yollar aradığı bir zamanda yaşanıyor. Çözümün bir parçası olduğumuzu bilmek hem beni hem de UltraFan ekibimizi gururlandırıyor.”dedi.

Motorun temel mühendislik özellikleri:

- Azami yakıt yakma verimliliği ve düşük emisyon elde etmek için ALECSys zayıf yanma teknolojisine sahip yanma sistemi ile birleştirilmiş yeni ve etkinliği kanıtlanmış Advance 3 çekirdek mimarisi
- Uçağın ağırlığını 680 kilograma kadar azaltan karbon titanyum fan kanatları ve kompozit kasa tasarımı
- Yüksek basınçlı türbin sıcaklıklarında daha verimli çalışma sağlayan gelişmiş seramik matris kompozit (CMC) bileşenleri
- Geleceğin yüksek itme gücüne ve yüksek bypass oranına sahip motorları için verimli güç sağlayan dişli tasarımı