banner571
x

Reklam ve iletişim sektörünün fikir liderleri ile bir araya geldi

Mitsubishi Electric Türkiye Reklam ve Halkla İlişkiler Müdür Yrd. Savaş Ceneviz, teknolojinin pek çok sektörü olduğu gibi dijital medya, reklamcılık ve dijital pazarlama alanlarını da şekillendirdiğini ifade etti.

Reklam ve iletişim sektörünün fikir liderleri ile bir araya geldi
Dergi

Reklamcılık sektöründen alanında uzman isimler ve akademisyenler, İstanbul Aydın Üniversitesi Reklamcılık Bölüm Başkanı Dr. Öğr. Üyesi Gonca Yıldırım’ın ev sahipliğinde ve İLAD’ın katkılarıyla organize edilen Dış Paydaş Toplantısı’nda bir araya geldi.

Sektörün akademiye olan bakış açısının yakından tanınması ve mesleki ihtiyaçlar çerçevesinde eğitim süreçlerinin değerlendirilmesi amacıyla düzenlenen toplantıya, Mitsubishi Electric Türkiye Reklam ve Halkla İlişkiler Müdür Yardımcısı Savaş Ceneviz de katılım sağladı.

İstanbul Aydın Üniversitesi’nin reklamcılık sektörüne nitelikli çalışanlar yetiştirmek amacıyla oluşturduğu eğitim süreçlerinin masaya yatırıldığı, yerinde uygulamalı dersler ile ilgili bilgilerin aktarıldığı, sektördeki meslek örgütleri ile kurumların beklentilerinin tartışıldığı toplantıda, reklamcılık ve iletişim eğitiminin sektörle paralel yürümesi için mevcut derslerin işlenme ve aktarılma biçimleri konuşuldu.

Aynı zamanda reklamcılık sektöründe yaşanan değişimler ve gelişmeler derinlemesine ele alındı. 

"DEĞİŞİME AYAK UYDURMAK ŞART"

Teknolojinin pek çok sektörü olduğu gibi dijital medya, reklamcılık ve dijital pazarlama alanlarını da şekillendirdiğini ifade eden Savaş Ceneviz, toplantıda dijital mecraların doğru analiz edilmesi ve stratejik iletişim araçlarının yeni dünyanın gerekliliklerine uygun şekilde kurgulanması gerektiğine dikkat çekti. Ceneviz; “Pek çok sektörde işletmeler ve markalar çağı yakalamaya çalışıyor. Mobil kullanım ve e-ticarette de artış söz konusu. Her şeyi çok hızlı eskittiğimiz bu dönemi, “değişime zamanında ayak uydurmayan yok olur” şeklinde özetleyebiliriz. Bu süreçte markaların pazarlama, reklam ve konumlanma stratejileri eskiden olduğundan çok daha hızlı değişiyor. İletişim disiplinlerinin ve eğitim sistemlerinin de bu değişim sürecine adapte olarak geleceğin iletişim profesyonellerini dijital çağa uygun donanımda yetiştirmeleri gerekiyor.’’ dedi.

"YENİ NESİL EĞİTİM İÇERİKLERİ OLUŞTURULMALI"

Yeni iletişim modelleriyle birlikte yakın gelecekte dijiPR, dijital kriz ve gündem yönetiminin daha da önemli hale gelmesinin beklendiğini söyleyen Ceneviz, bu doğrultuda müfredata kriz yönetiminin eklenmesi gerektiğine dikkat çekti. Sunum yeteneğinin kazandırılması ve kişinin kendini doğru ifade etmesi için yaratıcı drama eğitiminin de olması gerektiğini ifade eden Ceneviz, ‘’Gelişen teknolojiyle birlikte yeni nesil derslerin müfredata kazandırılması ve öğrencilerin CRM, yazılım, kodlama gibi konularda fikir sahibi olması için temel bazda da olsa eğitim alması lazım. Ayrıca üniversitelerin reklam kampanyalarını öğrencileriyle birlikte planlaması ve tüm süreçlerde doğrudan işin içinde olmalarına fırsat tanıması gerekiyor.’’ dedi.

ÖNEMLİ İSİMLER BULUŞTU

Düzenlenen toplantıya iletişim fakültelerinin geliştirilmesi ve bölümlerdeki akreditasyonun sağlanması için faaliyet gösteren İLAD’ın Genel Sekreteri Füsun Özbilgen’in yanı sıra Arvak Açıkhava Reklamcıları Vakfı Yönetim Kurulu Başkanı Ayhan Tezcan, Havaş Cerative Group Türkiye Entegre Strateji Direktörü Ayça Çınar, Yeni Yüzyıl Üniversitesi Reklamcılık Bölümü Öğretim Üyesi Dr. Öğr. Üyesi Sevgi Nur Sadedil ve İstanbul Aydın Üniversitesi Reklamcılık Bölüm Başkanı Dr. Öğr. Üyesi Gonca Yıldırım katıldı.

Güncelleme Tarihi: 10 Şubat 2020, 10:22
YORUM EKLE

ST Endüstri Radyo

Markaküpü

Dergiler
Partnerler