Promosyon ve Matbaa Sanayici İşadamları Derneği (PROMASİAD), uzun dönem hedeflerini paylaştı. 2026 yılında 3 milyar dolar ihracat rakamına ulaşmayı hedefleyen PROMASİAD, düzenledikleri 2'nci Olağan Genel Kurul Toplantısında gündem başlıklarını değerlendirdi. Düzenlenen toplantıda Ömer Karatemiz, yeniden başkan seçildi. 

“ÜRETİMDE KARBON SALIMINI AZALTARAK ÇİN’DEN PAY ALABİLİRİZ”

PROMOSİAD Genel Başkanlığı görevine yeniden seçilen Ömer Karatemiz, hedeflerle ilgili önemli bir konuşma gerçekleştirdi. Karatemiz, “2026 yılında sektörler adına 3 milyar dolar ihracat hedefi belirledik. Bu hedefe odaklanarak çalışmalarımızı sürdüreceğiz. Bu kapsamda Avrupa, Orta Doğu, Afrika ve Güney Amerika başta olmak üzere sektörlere özel olarak hizmet verebilecek 7 ülkede 7 dış ticaret merkezi kurmayı planlıyoruz. Üç yıl boyunca 15 uluslararası fuar ve road-show organizasyonu düzenlemeyi amaçlıyoruz. Avrupa Yeşil Mutabakatı konusunda Avrupa’nın sıfır karbon salımı hedefi bulunuyor. Bu hedeflerine ulaşabilmek için yeşil dönüşüm konusunda 1 trilyon avro bütçe taahhüt etti. Nasıl bir ekonomi doğacak? Şimdiden üzerinde çok çalışmamız gereken bir konu. 2026'dan itibaren tam karbon salımı başına ek vergiler konulması gündeme gelebilecek. Üretimde ülkemiz tam karbon salınımını azaltarak Çin'den çok önemli bir pay alabilir. Bu önemli fırsatı değerlendirmek için neler yapabileceğimizi tartışmamız gerekiyor" dedi. (AA)

ULUSLARARASI YAPAY ZEKA ZİRVESİ İÇİN GERİ SAYIM BAŞLADI ULUSLARARASI YAPAY ZEKA ZİRVESİ İÇİN GERİ SAYIM BAŞLADI