Koçtaş ve KoçDigital iş birliğiyle hayata geçirdikleri "Fit120 Stok Yönetimi Projesi" sayesinde, stok gün sayısını 50 gün azaltmayı başardı.

20 MİLYONU AŞKIN VERİ VE 30 BİNDEN FAZLA ÜRÜN ANALİZ EDİLDİ

Türkiye’deki tüm Koçtaş mağazalarını kapsayan proje; süreç iyileştirmeleri , yeni inisiyatiflerin devreye alınması ve sistem güncellemelerinin yanı sıra stok yönetimine getirdiği yenilikçi yaklaşım ile öne çıkıyor.

Koçtaş yönetiminin mevcut stok seviyesini takip ve müşteri taleplerini tahmin gereksinimlerini dikkate alan KoçDigital, 20 milyondan fazla veriyi ve 30 binden fazla aktif ürün hareketlerini analiz ederek proje sonunda stok gün sayısını 50 gün azaltmayı başardı.

Envanter rakamlarının azaltılarak net işletme sermayesinin iyileştirilmesine yönelik bir stok yönetimi gerçekleştirildi. 

"YENİ AÇILIMLAR SAĞLAYABİLDİĞİMİZİ KANITLADIK"

KoçSistem Genel Müdürü ve KoçDigital Yönetim Kurulu Başkan Vekili Mehmet Ali Akarca, Koçtaş'ın hayata geçirdiği vizyoner projelerle perakende sektörünün dijital dönüşümüne öncülük ettiğini, projedeki iş birliğinden ötürü memnuniyet duyduklarını dile getirdi.

Gerçekleştirdikleri uçtan uca stok yönetimi projesinin dünya standartlarında performans sonuçlarına ulaştığına dikkat çeken Akarca, iş ortakları Boston Consulting Group (BCG)'un dünya standartlarında bir proje olduğunu ifade ettiklerini belirtti.

Akarca, "Günümüzün hızlı tüketim döngüsü içinde iyi bir stok yönetimi, perakendenin kritik başarı göstergelerinden birini oluşturuyor. Pandemi sürecinde de gördüğümüz gibi müşteri deneyimini üst seviyede tutmanın en önemli parçalarından biri de müşterinin almak istediği ürünlerin stokta bulunması oldu. Bunu sağlamak için ise kapsamlı ve kesintisiz bir tedarik zinciri yönetimi oldukça kritiktikleşti. KoçDigital, müşteri ihtiyaç ve beklentilerine yönelik dinamik ve esnek ürün yönetimi, her yönüyle ürün döngüsüne etki eden ve şirket genelinde ciddi bir stok yönetimi farkındalığı oluşturan proje ile önemli bir mesafe aldı. KoçDigital’in bu alanda parmakla gösterilecek bir ileri analitik projesine imza atması çok uzun yıllar perakende kültürünü hazmetmiş bir iş topluluğunun üyesi olarak bizleri fazlasıyla gururlandırıyor. Koçtaş ile birlikte geliştirdiğimiz bu proje, dijitalleşme yolundaki diğer perakende şirketleri için ilham kaynağı olacak." şeklinde konuştu.

"STOKLARIMIZI, SON 10 YILIN EN DÜŞÜK SEVİYESİNE TAŞIDIK"

Koçtaş Genel Müdürü Devrim Kılıçoğlu ise, önceliklerinin her zaman müşteri memnuniyeti olduğunu, bu nedenle her çalışma ve geliştirilen projelerde odaklarında müşterilerinin bulunduğunu vurgulayarak sözlerine şöyle devam etti:

"2019 yılında devreye aldığımız Fit120 projesi ile birlikte, müşterilerimizin ihtiyaç ve beklentilerini çok iyi analiz ederek, dinamik ürün yönetimi anlayışını hayata geçirmiş olduk. Fit120 projesi, stoklardan kaynaklı finansman giderleri,ürün yönetimi, mağaza planlama, fiyatlandırma ve kampanya yönetimi gibi birçok alanda bize ciddi farklılıklar ve faydalar sağladı. Dolayısıyla tüm şirketimiz için dönüşüm projesine dönüştü.  Proje aşamasında belirlediğimiz inisiyatifleri geliştirerek ilerlemeye devam ediyoruz; bu etkili ürün yönetimi Koçtaş’ın iş yapma kültürünün artık ayrılmaz bir parçası. KoçDigital ile birlikte projeye başlamadan önce 159 olan stok gün sayımızı bugün 50 gün azaltarak 109’a taşıdık ve son 10 yılın en düşük seviyesine ulaştık. Önümüzdeki dönemde pandemiye rağmen stok gün sayımızı yıl içinde değişen koşullara karşılık geliştirdiğimiz farklı inisiyatiflerle birlikte 90 güne düşürmeyi hedefliyoruz. Bu Koçtaş açısından çok önemli bir kazanım. Firmamızın müşteri deneyimini zenginleştirme yolunda analitik katkılarıyla öne çıkan KoçDigital ile birlikte Fit120 projesini hayata geçirmiş olmaktan büyük mutluluk duyuyoruz."