Sürdürülebilir büyüme planlarına gıda sektörünü de dahil eden OYAK, Sanset Gıda ile satın alma anlaşması imzaladı. Oyak, Sagra ile birlikte Tadelle, Saralle ve Gol markalarını OYAK Grup Şirketleri bünyesine kattı.
COVID-19 salgını ile dünyada tarım ve gıda sektörünün öneminin daha da arttığını belirten OYAK Genel Müdürü Süleyman Savaş Erdem, döngüsel olmayan bu sektörlerin kriz dönemlerinden etkilenmediğini söyledi. Son hamleleriyle stratejik öneme sahip gıda sektöründe de OYAK’ın kararlılığını ve yenilikçi bakış açısını gösterme fırsatına kavuştuklarına dikkat çeken Erdem, 2018’de Dünya Gıda Örgütü (FAO)’un verilerine göre dünya fındık üretim alanlarının %75’i Türkiye’de bulunurken, yine aynı raporda fındık üretiminin ancak %60’ını Türkiye karşılamakta olduğunu söyledi. Erden, bu alanda Ar-Ge güçlerini kullanarak verimliliği artırmayı ve bu sektörü büyütmeyi hedeflediklerini vurguladı. 

İHRACATI ARTTIRMAYI HEDEFLİYORLAR

OYAK’ın gücü ile Sagra’nın 85 yıllık bilgi birikimi ve tecrübesini bir araya getirecek bu satın alma ile markanın daha ileriye taşınacağını ifade eden Erdem, özellikle gıda ihracatında önemli bir hacme ulaşmayı hedeflediklerini belirtti. Sagra ile kısa zamanda kategorileri, ürün gamını ve marka sayısını arttırarak zengin bir portföye ulaşmayı amaçladıklarını kaydeden Erdem, yurt içiyle birlikte yurt dışı katma değeri yüksek ürünlerle ihracat pazarlarında söz sahibi olmayı hedeflediklerini aktardı.