Ford Otosan ve AVL, otoyol taşımacılığında kullanılmak üzere kamyonlar için otonom sürüş geliştirme konusunda yeni bir projeyle işbirliği yaptı. Buna göre, Ford Otosan ve AVL, otoyol taşımacılığında kullanılmak üzere geliştirilmekte olan "Seviye 4 Otoyol Pilotu" teknolojisi sayesinde; kamyonlar, lojistik merkezler arasındaki taşımacılık faaliyetlerini otonom şekilde gerçekleştirebilecek.
Ford Otosan'dan yapılan açıklamada, "platooning-otonom konvoy" teknolojisinin gösterimini başarılı bir şekilde gerçekleştiren iş ortakları, şimdi de "Seviye 4 Otoyol Pilotu" teknolojisine odaklanıyor.
Bu teknoloji sayesinde otoyol taşımacılığında kullanılan kamyonlar H2H ‘hub-to-hub’ lojistik merkezler arasındaki taşımacılık faaliyetlerini otonom şekilde gerçekleştirebilecek.
“Seviye 4 Otoyol Pilotu” teknolojisinin uzun vadede günümüz taşımacılığına göre daha verimli ve güvenli bir taşımacılık çözümü sunması öngörülüyor.  Bu teknoloji üzerinde yapılmakta olan geliştirme çalışmalarındaki hedef, şoför kullanımındaki bir araç kadar ve hatta daha da güvenli bir sürüşü otonom olarak gerçekleştirebilmek.

“DAHA GÜVENLİ DAHA HIZLI TAŞIMACILIK SUNACAK”

Ford Otosan Genel Müdür Yardımcısı Burak Gökçelik, yapılan işbirliğine dair açıklamada bulundu. Ağır ticari taşımacılığın otoyollarda geçen önemli bir kısmını otomatikleştirmek suretiyle Ford Trucks’ kamyonların “daha güvenli, hızlı, ucuz, çevre dostu ve güvenilir taşımacılık” sunacağını vurgulan Gökçelik, Ford Trucks kamyonların Filo sahipleri, sürücüler, müşteriler ve toplum için değer yaratacağını söyledi.
Lojistik merkezler arası “otonom taşımacılığın potansiyeline” işaret eden AVL İcra Kurulu Üyesi ve Başkan Yardımcısı Rolf Dreisbach da, Lojistik merkezler arası taşımacılık faaliyetlerinin otonom hale getirilmesi ile işletme maliyetlerinde yüzde 30'a varan düşüş sağlanması ve kamyonların dahil olduğu kaza sayısının ciddi oranda azaltılmasın hedeflendiğini söyledi.