İSTANBUL (AA) –   Otomotiv Yetkili Satıcıları Derneği (OYDER) Yönetim Kurulu Başkanı Murat Şahsuvaroğlu,  "Otomotiv Perakendeciliğinde Dijital Dünya" temasıyla OYDER tarafından bu yıl 9'uncusu düzenlenen Otomotiv Kongresi'nde konuştu. 

Şahsuvaroğlu, "Sektörün tüm paydaşlarının taleplerini dinleyerek hızlı hayata geçirilen önlemlerin, hem sektörümüzde hem de ekonomimizde beklenenden daha kısa sürede olumlu sonuç alınmasını sağlayacağına inancımız tam." dedi. 

Şahsuvaroğlu, ayrıca otomotiv sektörünün ÖTV ve KDV indirimlerinin hayata geçirilmesiyle adeta uçurumun kenarından alındığını söyledi.
Sektörde olumlu sonuç alınmasına hızlı alınan önlemlerin katkı sağlayacağını dile getiren Şahsuvaroğlu, "Bunun yanı sıra ÖTV matrahlarının yükseltilmesi de hem yerli üretilen araçların daha ulaşılabilir olmasına hem de yeni araç satışının desteklenmesine imkân tanımıştır. 

Ayrıca, BDDK tarafından şubat ayında açıklanan düzenleme neticesinde taşıt kredilerinde kredilendirme limiti 100 bin TL’den 120 bin TL’ye en uzun vade ise 48 aydan 60 aya, yükseltilmiştir. 
Sektörün tüm paydaşlarının taleplerini dinleyerek hızlı hayata geçirilen önlemlerin, hem sektörümüzde hem de ekonomimizde beklenenden daha kısa sürede olumlu sonuç alınmasını sağlayacağına inancımız tamdır." ifadelerini kullandı.

Şahsuvaroğlu, Hazine ve Maliye Bakanlığının yaptığı çalışma ile kurumsal kullanılmış araç ticaretinin önündeki büyük engellerden biri olan KDV oranı hususunda ticari araçların üzerindeki sorunun çözüldüğünü ifade etti. 

Konuşmasının devamında Şahsuvaroğlu," Cumhurbaşkanlığı himayesinde oluşturulan ve hepimizi heyecanlandıran Türkiye’nin Otomobili Girişim Grubu tarafından yerli otomobil markasının hayata geçirilmesini sabırsızlıkla bekliyoruz. 

Türkiye’nin dört bir yanına dağılmış otomotiv perakendecileri ve Otomotiv Yetkili Satıcıları Derneği olarak, bu anlamda üzerimize düşecek bütün görevleri bugünden üstlenmeye talip olduğumuzu, hazır olduğumuzu ve gereken her desteği vereceğimizi ifade ediyoruz. 
OYDER olarak yeni otomotiv teknolojileri ve Avrupa Birliği regülasyonları ile de uyumlu bir vergi sistemini oluşturmak için her türlü katkıyı vermeye hazırız."

"PETROL OFİSİ'NİN ANA HİSSEDARI, İKİNCİ EL ARAÇ ALIM-SATIM İŞİNE GİRİYOR"

Petrol Ofisi'nin 78 yıllık geçmişiyle Türkiye'nin içinden çıkmış çok köklü bir marka olduğunu belirten Petrol Ofisi Madeni Yağlar Direktörü Sezgin Gürsu, "2018 sonuçlarıyla Türkiye'nin 3. büyük şirketi... Birçok şirkete nasip olmayacak şekilde yaygın depolama tesisleri, yaygın dağıtım ağı, hava ikmal üniteleri ve akaryakıt istasyonlarıyla Türkiye'nin en büyük güçlerinden biri. Elektrikli araçlar konusunda da hazırlıklar yapıyoruz. Kendi markamızda geçen sene başlattığımız bir projeyle E-POwer istasyonları var. Şu anda elektrik şarj ünitelerini 10'un üzerinde istasyonda kurmuş durumdayız." şeklinde konuştu.

Gürsu, ikinci el araç ticaretine de değindi, "Petrol Ofisi'nin ana hissedarı, ikinci el araç alım-satım işine girecek ve ilk uygulamasını Türkiye'de yapacak. 
Faaliyete seçilmiş Petrol Ofisi istasyonlarında geçecek olan bu uygulama, 1 Nisan'da Libadiye Petrol Ofisi istasyonunda başlıyor." açıklamasında bulundu.

Madeni yağ sektöründen otomotivin beklediği 3 temel faktör bulunduğuna işaret eden Gürsu, bunları "çevre egzoz emisyon şartlarına uyum","daha düşük yakıt tüketimi" ve "düşük motor hacmiyle daha yüksek performans" olarak sıraladı.
Daha ince yağlara geçilmeye başlandığını madeni yağ teknolojisinin değiştiğini ifade eden Gürsu, geçmişten bugüne yağ çeşitlerinin giderek artmaya başladığını ve tüm markaların ihtiyacını karşılayacak

ürünlere sahip olduklarını söyledi.

"TRUMP YÖNETİMİ GELDİĞİNDEN BERİ SON İKİ SENEDİR FAİZ ORANLARI 9 KEZ YÜKSELTİLDİ"

"Otomotiv Perakendeciliğinin Geleceği" başlıklı sunumunda, Amerikan Ulusal Otomotiv Bayileri Derneğinin (NADA) önceki dönem başkanı Wesley Lutz da 2019 başlarında ABD'de araç satışlarında düşüş görüldüğünü ancak sonrasında toparlanma yaşandığını kaydetti.
Otomotiv satışlarında NADA olarak, gelecek 4 yıl işlerin iyi gideceği yönünde beklentileri olduğunu dile getiren Lutz, "ABD’de de Ford, General Motor, Chrysler sedan işi otomobilden çıkmaya karar verdi. 
Toyota, Hyundai, Honda pazarımızda sedan işi otomobil üretimi yapmaya devam ediyor." dedi. 2016'dan bu yana teşviklerin düşüş göstermesinin kendileri için endişe verici olduğuna dikkati çeken Lutz, " Son 2 senedir Trump yönetimi geldiğinden beri faiz oranları 9 kez yükseltildi. Faiz yükseltilip teşvikler düşürüldüğü zaman ABD'deki yetkili satıcılar, tabii ki büyük zorluklarla karşılaştı. Ortalama işlem fiyatımız tırmanışa geçerek 35 bin doların üzerine çıktı. Aslında bu kamyon satışlarımızla ilgili." ifadelerini kullandı.

190 MİLYON ZİYARET

Otomotiv markalarının reklam kampanyaları ile internet sitelerinin ziyaret edilme sayısı arasında doğru orantı olduğunu söyleyen Otomotiv tüketicilerinin davranışlarını analiz eden Sophus 3'un Kurucusu Marcus Hodgkinson ise otomotive olan online ilginin Türkiye'de çok yüksek olduğunu belirtti.  

Hodgkinson, konuşmasının devamında,  2018'de Türkiye'deki otomobil markalarının internet sitelerine 190 milyon ziyaret gerçekleştiğini bildirdi.
Türkiye'de geçen yıl otomobil markalarının, kampanyalarına 55 milyon avro harcadığını belirten Hodgkinson, Ford ve Volkswagen gibi küresel markalara Türk müşterilerin dijital ilgisinin yüksek olduğunu söyledi.

Dijitalleşmenin bankacılık ve otomotiv için önemini vurgulayan Yapı Kredi Bankası Genel Müdür Yardımcısı Serkan Ülgen ise bankacılık ve otomotivin birbirini etkileyen sektörler olduğunu kaydetti.
Autorola Global Satış Direktörü Morten Holmsten, "Avrupa’da Otomotiv Sektöründe Yaşanan Yıkıcı Değişimi" başlıklı konuşma yaparken, kongrede ayrıca "Bayilerde Dijitalleşme ve Dijital Pazarlama Örnekleri" konulu bir panel de düzenlendi.