MÜSİAD Genel Başkanı Abdurrahman Kaan, sanayinin büyümesi ve katma değerli ürün geliştirmesi için orta ölçekli sanayicilere yönelik 81 ilde gerçekleştirilmesi planlanan "Orta Ölçekli Sanayi Siteleri Projesi" nin, yarın tanıtılacağını söyledi.

Klasik imalathanelerden, daha geniş olanaklı modern üretim tesislerine dönüşümü getirmeyi hedeflediklerini belirten Kaan, şöyle konuştu:

"Türkiye’de KOBİ’ler yaygın olarak, küçük sanayi sitelerinde 150 metrekareye kadar ki alanlarda üretiyorlar. Küçük işletmelerin, bütçe yetersizliğinden kaynaklanan 3 bin metrekarelik Organize Sanayi Bölgeleri’ne gelmeleri pek mümkün olmuyor. Fiziki şartlar, üretim koşullarını belirliyor ve üretim miktarı düşüyor.

NE KÜÇÜK NE DE ORTA İŞLETMELER NE YAPACAK?


Bu projenin çıkış fikri, fiziki şartları iyileştirerek, firmaları büyük hedeflere yönlendirmek. Orta Ölçekli Sanayi Siteleri, ne sadece sanayi sitesi, ne de Organize Sanayi Bölgesi’dir. İşte arada sıkışmış işletmeleri bir alternatifle buluşturan bir çalışma içindeyiz.

Küçük işletmelerin, orta ölçeğe taşıma hedeflerinde TOKİ öncülüğünde gerçekleşecek ve bir 'üretim kampüsü' şeklinde inşa ederek cesaretlendirici bir projeyi hayata geçirmek istedik.
Ticaret Bakanlığı İstişare Kurulu'nun 3'üncü toplantısında, Ticaret Bakanı Ruhsar Pekcan’a, KOBİ tanımının değiştirilmesi ve limitlerin yukarı çıkarılmasını önerdiğini açıkladı.

YILDA KAÇ FİRMA ORTA ÖLÇEĞE YÜKSELTİLECEK?


Her yıl, ortalama 2 bin küçük işletmeyi, orta büyüklükteki bu sitelere geçirmek istediklerini ve 10 yılın sonunda projenin tamamlanmasıyla 20 bin firmaya ulaşılacağını kaydetti. Kaan, 10 milyon dolar üzerinden hesaplandığında 200 milyar dolarlık bir katma değeri ekonomiye kazandıracaklarını açıkladı.

YERLİ ÜRETİM KAMPANYASI MI GELİYOR?

Müsiad Genel Başkanı, "Yerli Üretim Milli Marka Kampanyası"nın da 17. MÜSİAD EXPO'da başlatılacak projelerden olduğuna işaret etti.

Projeden söz eden MÜSİAD Başkanı, ekonomiye en büyük katkının, ithal ürünlere bağımlılığın azaltılmasından geçtiğinin altını çizdi.

Kaan, Anadolu’nun öz kaynağı olan milli markalar ve Türkiye’yi üretimin merkez üssü olarak belirlemiş markalara dair bilincin artırılması ve tüketicilerimizin, ithal ürünlere değil yerli ürünlere teşvik edilmesi gerekliliğine dikkat çekerek, “Kampanyamız bu alanda halkımızın farkındalığını artırarak, ara malının yerlileştirilmesine ve katma değeri yüksek üretimle, cari açığın azaltılmasına katkı sunacaktır" dedi.