Dünyaca ünlü denim markalarına ürün tedariki yapan Orta Anadolu, ihracatın cirodaki payını her yıl düzenli olarak artırmayı ve sürdürülebilir yatırımlarla büyümeyi hedefliyor. 26 ülkeye ihracat yapan Orta Anadolu’nun İstanbul ofisinin yanı sıra İtalya, ABD, Hong Kong ve Almanya’da tanıtım ofisleri ve Belçika, Kolombiya, Bangladeş, Japonya ve ABD’de satış ofisleri bulunuyor.
Şirketin endirekt ihracat oranının yüzde 80’in üzerinde olduğun aktaran Orta Anadolu Genel Müdürü Turgut Bozkurt, Orta Anadolu’nun her yıl düzenli yaptığı yatırımlarla, inovatif ürünleri, sürdürülebilir ürün ve prosesleri, yenilikçi uygulamaları ile topluma fayda yaratmayı öncelediğini söyledi. Yatırımlarına bu sene de devam edeceklerini aktaran Bozkurt, hem kaynaklarını verimli kullanmayı artıracak şekilde hem de döngüsel ekonomiyi desteklemek üzere hammadde, su ve enerji geri dönüşümü üzerinde yatırım araştırmalarına devam ettiklerini belirtti.

TEDARİK HARİTASINI PAYDAŞLARA AÇACAK

Yakın zamanda tedarik haritalarını tüm paydaşlarına açacak bir çalışma yatırımı yaptıklarını anlatan Bozkurt, Bu yatırıma ilave olarak her ürettikleri kumaşın çevreye olan toplam etkisini hesaplayabildikleri ve müşterileriyle bu verileri açıklıkla paylaştıkları bir sistem oluşturduklarını belirtti.

Pandemi sürecinin de etkisi olarak markaların sadece Asya’ya yüksek oranda bağlı olmanın ne kadar riskli olduğunun farkına vardıklarına dikkat çeken Bozkurt, Türkiye’nin coğrafi olarak bu konuda avantajlı konumda olduğunu ve Türkiye’de denimin ana hammaddesi olan pamuk üretiminin teşvik edilmesi gerektiğini düşündüklerini aktardı.