Ev ve mutfak eşyaları sektörü 2020 yılını 2,5 milyar dolarlık ihracatla tamamlamasının ardından 2021 ve daha sonrası için Latin Amerika'yı gözüne kestirdi ve bu bölgeye çıkarma yapmak için kolları sıvadı.

"SÜRDÜREBİLİR İHRACATI ARTIRMAYI HEDEFLİYORUZ"

Ev ve Mutfak Eşyaları Sanayicileri ve İhracatçıları Derneği (EVSİD) tarafından yapılan açıklamada, sektörün Türkiye’nin toplam ihracatına katkıda bulunduğu ve yeni dünya düzeninde sürdürülebilir ihracatı kalıcı hale getirmek adına çalışmalarına başladığı belirtildi.

Sektör, bir yandan mevcut pazarlardaki konumunu güçlendirirken, diğer yandan da alternatif ihracat pazarlarını keşfetmeyi sürdürüyor.

EVSİD Başkanı Burak Önder konuyla ilgili olarak, "Türkiye, ev ve mutfak eşyaları sektörü özelinde dünyanın en büyük 7’nci ihracatçısı konumunda. Hedefimiz sürdürülebilir ihracatı artırmak. Bu kapsamda Latin Amerika pazarı 2021 ve sonrası için kritik önem taşıyor" şeklinde konuştu. 

"İLK 5 HEDEFİYLE ÇALIŞIYORUZ"

Önder, sektörün dış satımının 2015-2020 yılları arasında yüzde 14 arttığına dikkat çekti ve üretim ve ihracat odaklı çalışan sektörün hedeflerinin 2021 ve sonrası için daha da büyük olduğunu vurguladı.

Halihazırda globalde yedinci büyük ihracatçı konumunda bulunan Türkiye'yi ilk olarak ilk 5 içerisinde yer almasını sağlamak adına çalıştıklarını kaydeden Önder, derneklerinin tüm pazarlama araçlarını kullanarak sürdürülebilir bir ihracat artışını hedeflediğini dile getirdi.

Söz konusu çalışmalar doğrultusunda ilk aşamada Covid-19 sürecinde iptal edilen ya da ertelenen uluslararası fuarların yerine, online B2B etkinliklerine yoğunlaştıkları bilgisini veren Önder, sözlerini şöyle sürdürdü:

"BÖLGEYE İHRACATIMIZ YÜZDE 61 ARTTI"

"İlk hedef olarak Latin Amerika ülkelerini seçmemizin altındaki esas neden, EVSİD tarafından bölge ülkelerine yönelik pandemi öncesinde gerçekleştirilen faaliyetler sonrası edinilen başarı... Latin Amerika ülkeleri, dünya ev ve mutfak eşyaları ithalatının yüzde 5’ini oluştururken Türkiye’nin sektör ihracatından aldığı pay sadece yüzde 1,8. Bununla birlikte son 5 yıllık dönemde gerçekleştirilen faaliyetler meyvesini vermeye de başlamış durumda. Sektör ihracatı 2015-2020 döneminde yüzde 14 büyürken Latin Amerika ülkelerine ihracatımız yüzde 61 arttı. Ülkeler bazında ele alırsak Panama’ya sektör ihracatımız son 5 yıllık dönemde yüzde 230, Kolombiya’ya yüzde 120, Ekvator’a ise yüzde 358 artmış durumda. Eski normalde yakaladığımız bu ivmeyi yeni dönemde dijital pazarlamanın da avantajlarını kullanarak devam ettirmeyi amaçlıyoruz."

"KONTENJAN ARTIŞINA GİTTİK"

EVSİD olarak sanal ticaret heyetlerinin yanı sıra dijital pazarlamada önemli deneyimlerinin bulunduğunu kaydeden Önder, "Bu durum da bizleri ziyadesiyle mutlu ediyor. Bu doğrultuda 22-26 Şubat 2021 tarihlerinde Latin Amerika ülkeleriyle toplam 5 gün sürecek ikili iş görüşmeleri sonucunda yaklaşık 10 ülkeden potansiyel alıcılarla online ortamda görüşmeler gerçekleştireceğiz. Etkinlik için ilk etapta 20 firmalık bir kontenjan vardı ancak gelen yoğun taleple birlikte söz konusu sayıyı 25’e çıkardık." diyerek sözlerini noktaladı. (AA)