Nielsen, Türkiye’de yeni bir araştırmaya daha imza attı. Yakın zamanda “Fiyat ve Promosyon Stratejilerinin Optimize Edilmesi” ve “Hızlı Tüketimde Değişen Trendler” gibi oldukça popüler konular hakkında yaptığı araştırmaları oldukça ses getiren Nielsen, şimdi de Türkiye’deki radyo dinleyicilerine yönelik bir araştırma gerçekleştirdi. 

Nielsen’in yaptığı araştırmayla ilgili olarak açıklamada bulunan Nielsen Türkiye Genel Müdürü Didem Şekerel Erdoğan, Türkiye’de her gün 27 milyon kişinin radyo dinlediğini söyledi. Erdoğan, bu rakamın bir haftada 37 milyona ulaştığını da sözlerine ekledi. Reklam verenlerin yüzde 60’lık bir oranda erişiminin bulunduğu radyoyu kullanarak karar verme süreçlerini güvenilir, doğru ve hesap verilebilir veriler ile desteklenmesinin en önemli amaçları olduğunu kaydeden Erdoğan, Türkiye’de 12 yaşın üstündeki kişiler ile 30 şehirde gerçekleştirdikleri araştırmanın 46 milyon 956 bin kişiyi temsil ettiğinin de altını çizdi.

RAKAMLAR OLDUKÇA YÜKSEK

Gelişen teknoloji ile insanların hızlı yaşam sürecine adaptasyonu ve sosyal medya kullanımının Türkiye’deki radyo dinleme rakamlarına olumsuz yönde yansımadığı sonucuna ulaşıldığı araştırmada, Türkiye’deki her 10 kişiden altısının radyo dinlediği verisi elde edildi. Dinleyicilerden yarısının araçlarında radyo dinlemeyi tercih ettiğini belirten Nielsen araştırmacıları, radyo dinleyicilerinin hafta sonları da bu alışkanlıklarından vazgeçmediğini belirtti.