Nestle, Starbucks ile yaptığı küresel anlaşmanın ardından, Starbucks markasını Türkiye’deki tüketici ürünleri ve gıda hizmeti kanallarında genişletmek üzere harekete geçti.
2018'de Starbucks ile küresel iş birliği anlaşmasına imza atarak Starbucks markalı ürünlerin ev ve sonra da ev dışı tüketim kanallarında satış, pazarlama ve dağıtım haklarını alan Nestle, iki iş birimi Nestle Professional ile Nestle İçecekler’in öncülüğünde iş birliğinin ilk faaliyetleri başladı.
Nestle'den yapılan açıklamaya göre, anlaşmanın, Nestle Türkiye, Starbucks premium kahve karışımları ve Starbucks öğütülmüş kahve olmak üzere portföyüne iki yeni kategori ekledi. Starbucks premium kahve karışımları da Türkiye’de ilk kez tekli paketlerde Migros’larda satışa sunulmaya başlandı.

450 NOKTADA STARBUCKS ÜRÜNLERİ SUNACAK

Nestle Professional İş Birimi, Eylül 2020’de Starbucks markalı kahve ürünlerinin gıda hizmeti veren alanlarda pazarlama haklarını devralarak süper premium kahve köşeleri ile benzin istasyonu ve ofis kanalında 253 noktada, kahve severlere self servis hizmeti vermeye başladı. Ayrıca otel, hastane ve eğitim gibi kanallarda da Starbucks kahvesi sunan şirket 197 ev dışı tüketim noktasında ürün ve çözümler ile destek sunacak.
Dünyanın ilk Antep fıstıklı çikolatasını ürettikleri bu coğrafyanın şimdi ise, Türk damak tadına uygun olarak tekli paket formatında üretecekleri kahve karışımlarına ev sahipliği yapacağını söyleyen Nestle Türkiye CEO’su Ansgar Bornemann, bu anlaşmalar sayesinde çok sevilen Starbucks ürünlerini süpermarketler aracılığıyla erişilebilir kılacaklarını belirtti.