Kategori Mağazacılığı Derneği tarafından düzenlenen 7. Perakende Teknolojileri Konferansında konuşan Esas Holding Yönetim Kurulu Başkanı Ali Sabancı ‘’Hem üretimde hem tüketimde moralini yüksek tutanlar bu dönemden kazançlı çıkacak. Pazaryerlerinin de bir tehdit olarak algılanmaması gerekiyor. Perakendenin her alanında olduğu gibi, e-ticaretin gidişatında da son sözü müşteri söyleyecek" dedi.

Kategori Mağazacılığı Derneği (KMD) tarafından düzenlenen 7. Perakende Teknolojileri Konferansı, "Oyunun kuralları değişiyor, oyunda mısın? Yoksa seyirci mi kalacaksın?" ana temasıyla online ortamda gerçekleştirildi.

KMD Yönetim Kurulu Başkanı Serhan Tınastepe'nin moderatörlüğünde, Esas Holding Yönetim Kurulu Başkanı Ali Sabancı'nın katılımıyla gerçekleşen oturumda, sosyal yaşamda ve iş dünyasındaki değişiklikler ile bu değişime adapte olmanın zorunluluğu ele alındı. Oturumda konuşan Sabancı konuşmasında gündemin artık yeni normalden ziyade "son normale" kaydığını belirterek, hayatın değişim hızının beklenmedik derecede arttığını belirtti.

Sabancı tüm dünyadaki Merkez Bankalarının likiditeye azami öncelik verdiğini ve üretim ile tüketimin artması, ticaretin tırmanması için çaba sarf ettiklerini, moralin hem üretimde hem tüketimde yüksek olduğu ülkelerin bu dönemi kazançlı atlatacağını kaydeden Sabancı, dünyada dolaşan nakdin ve yatırımların çekilmesi için ülkece çalışılması gerektiğini ve pandemi sonrasında çok büyük fırsatlar olacağını vurguladı.

Dijitalleşmenin güçlenmesi ve e-ticaretin gelişmesinin fiziksel mağazacılığı öldürmeyeceğini belirten Sabancı, "Pazaryerlerinin de bir tehdit olarak algılanmaması gerekiyor. Perakendenin her alanında olduğu gibi, e-ticaretin gidişatında da son sözü müşteri söyleyecek. Müşteri ile ilişkiler, veri analizi ve doğru iletişim online süreçte ve dijitalleşme yolculuğunda da büyük önem taşıyor şeklinde konuştu.