İSTANBUL (AA) - Logo Yazılım'ın net karı 2019'un ilk 9 ayında 2018'in aynı dönemine nazaran yüzde 9 oranında artarak 57 milyon liraya çıktı.

Logo Yazılım tarafından açıklanan finansal sonuçlara göre, şirketin net satış gelirleri 2019'un ilk 9 ayında 2018'in aynı dönemine nazaran yüzde 24 oranında bir artışla 268 milyon liraya ulaştı.

Firmanın faiz, amortisman ve vergi öncesi karı (FAVÖK) yüzde oranında bir 23 yükselişle 96 milyon liraya, vergi öncesi karı ise yüzde 13'lük bir artışla 62 milyon liraya ulaştı. Söz konusu dönemde Logo Yazılım'ın net karı yüzde 9'lik bir yükselişle 57 milyon lira şeklinde gerçekleşti.

Logo'nun e-devlet çözümlerinde pazar lideri olan e-hizmet platformu iştiraki eLogo'nun müşteri sayısı ve harcanan kontör sayısı bu dönemde sırasıyla yüzde 35 ve yüzde 46 oranlarında yükseldi.

Tüm işletmelere dönüşüm sürecinde uçtan uca hizmet sunarak, en kolay ve hızlı şekilde e-belge sistemlerine adapte olmalarını sağlayan eLogo, pazar lideri olarak yakın zamanda yayınlanan tebliğ sonucu oluşacak büyümeden büyük pay alma hazırlığında.

Logo Yazılım'ın 2016 yıılnda satın aldığı Romanya'daki iştiraki Total Soft'un performansında iyileşme sürüyor. Total Soft, satış gelirlerini TL bazında bir önceki senenin aynı dönemine nazaran yüzde 40 oranında artırdı. Brüt kar marjı yüzde 43'ten yüzde 50'ye ulaştı. FAVÖK ise yüzde 135'lik bir artışla 22 milyon liraya yükseldi.

Kuruluşundan bugüne değin Ar-Ge yatırımlarına öncelik veren Logo'nun Türkiye ve Romanya faaliyetleri kapsamında toplam Ar-Ge yatırımlarının faturalanan gelirlere oranı yüzde 33 şeklinde oldu.

Dünyanın devlet destekli ilk ve tek markalaşma programı olan Turquality'nin desteğini de almasının ardundan Logo markası, küresel ve bölgesel pazarlarda güç olma yolundaki adımlarını daha da güçlü ve emin bir şekilde atacak.

Açıklamada görüşlerine baş vurulan Logo Grup Üst Yöneticisi (CEO) ve Yönetim Kurulu Başkan Yardımcısı Buğra Koyuncu, 2019'un üçüncü çeyreğinde de hem Türkiye hem de Romanya faaliyetlerinde başarılarını sürdürmeye devam ettiklerini belirtti.

Koyuncu, "Türkiye'deki piyasa koşullarının yarattığı belirsizlikleri yönetirken, uzun vadeli değer yaratma stratejimiz paralelinde insanımıza ve teknolojiye yatırım yapmayı kararlılıkla sürdürüyoruz." şeklinde konuştu.