Otomotiv ve dayanıklı tüketim ürünleri sektörlerinde önem taşıyan boru sistemlerinin dünyanın en büyük 5 üreticisinden biri olan Bantboru, Türk otomotiv endüstrisinin ilk dijital 3D fuarı olma özelliği taşıyan Auto Expo Türkiye 2020’ye katıldı.
Küresel pazarda marka bilinirliğini ve markalı satışları artırma stratejisiyle hareket ettiklerini ifade eden Bantboru CEO’su Sinan Gider, ihracat gelirlerinin, cirolarının yüzde 50’sini oluşturduğunu söyledi. Avrupa’dan Hindistan’a uzanan bir coğrafyada, 23 ülkeye ihracat gerçekleştirdiklerini belirten Gider, ihracat faaliyetlerini merkezi Türkiye’deki üretim ve yönetim tesislerinden ve Almanya’daki depolarından yönettiklerini aktardı. 
Auto Expo Türkiye 2020’de otomotiv sektörüne yönelik Fren borusu, Fren Kaliper Borusu, Debriyaj borusu, Çift katlı Bakır Kaynaklı Çelik Boru ve Direksiyon borusu ürünlerini tanıtacaklarını söyleyen Gider, dünyada üretilen her 100 araçtan 4’ünde, Bantboru’nun kendi Ar-Ge ve teknoloji gücüyle geliştirdiği ürünlerin kullanıldığını vurguladı. 

“YILLIK ÜRETİM KAPASİTESİ 80 MİLYON METRE DÜZEYİNE ÇIKACAK”

COVID-19 pandemisiyle ciro ve büyüme hedeflerini revize etmeleri gerektiğini anlatan Gider, yılın ilk döneminde bir düşüş söz konusu olduğunu ancak yeni iş birliklerinin de devreye girmesiyle 2020 sonuna doğru pozitif ivmelenme yakaladıklarını belirtti. Pandemi döneminde kesintisiz devam eden yatırımların, şirketin yıllık üretim kapasitesini 80 milyon metre düzeyine çıkaracağını söyleyen Gider, cirolarının yüzde 85’ini oluşturan otomotiv sektöründe, yüzde 4 olan küresel pazar paylarını da ikiye katlayacaklarını ifade etti.
Gider, 2021 yılına yönelik hedeflerinin ise ihracat oranını arttırmak olduğunu söyledi.