UNCTAD, 2019 yılına ilişkin küresel e-ticaret tahmini ile 2020’de yeni tip koronavirüs (Kovid-19) salgının e-ticarete yönelik öncü değerlendirmesine ilişkin raporunu yayımladı.

Söz konusu rapora göre, 2019'da yüzde 16 olan küresel e-ticaretin toplam perakende satışlar içerisindeki payının yüzde 19 olduğu belirlendi. Bunda yeni tip koronavirüs salgınında uygulanan kısıtlamaların etkisinin olduğu belirtildi.

Güney Kore’de e-ticaretin payı, geçen yıl yüzde 20,8’den yüzde 25,9’a çıkarken, Çin’de yüzde 20,7’den 24,9’a, İngiltere’de yüzde 15,8’den 23,3’e ve ABD’de yüzde 11’den 14’e yükseldi.

En büyük 13 e-ticaret şirketinden 11'inin Çin veya ABD merkezli olması dikkati çekerken, Çin merkezli Alibaba, brüt ürün hacmi sıralamasında ilk sırada yer aldı. Alibaba’yı ABD merkezli Amazon takip etti.

UNCTAD'ın raporunda, salgının bazı e-ticaret şirketleri için satış rekorları sağladığı yer alırken, araç kiralama ve seyahat gibi hizmetler sunan firmaların da satışlarının olumsuz yönde etkilediği belirtildi.

UNCTAD, dünyada e-ticaret sektörünün satış hacminin 2019’da bir önceki yıla göre yüzde 4 artarak 26 trilyon 700 milyar dolara yükseldiği de kaydedildi.(AA)