Tüpraş’ın demiryolu taşımacılığı alanında faaliyet gösteren iştiraki Körfez Ulaştırma AŞ, ilk defa tank vagon dışında bir vagon tipine yatırım yaptı. Söz konusu yatırımla taşımacılık faaliyetlerine çeşitlilik kazandıran Körfez Ulaştırma, 35 adet RGNS vagon yatırımıyla akaryakıt taşımacılığı ile birlikte yeni tip taşımacılıkta da hızla ilerlemeyi hedefliyor. Körfez Ulaştırma, emniyetli tehlikeli madde taşımacılığının yanı sıra; Tüpraş rafinerileri arasında yedek parça gibi yeni yükler de taşıyarak ürün gamını zenginleştirecek.
 
Ulaştırma ve Altyapı Bakanlığı tarafından yayımlanan “Tehlikeli Maddelerin Demiryolu ile Taşınması Hakkında” yönetmeliğinin 6.maddesi gereği; lokomotif ile akaryakıt dolu vagon dizisi arasında tehlikeli madde taşımayan ilave vagon (emniyet vagonu) olması şartı aranıyor. Çok amaçlı kullanılması planlanan yeni RGNS vagonlarında her tip yük taşıması rahatlıkla gerçekleştirilebilecek. Yeni vagonlar emniyet vagonu olarak kullanılırken uygun parkurlarda tehlikeli madde sınıfında olmayan yükler de taşınabilecek.    

FARKLI BÜYÜKLÜKTE VAGONLAR TAŞINABİLECEK 

Körfez Ulaştırma, günümüze kadar TCDD’den kiralanan vagonlarla bu işlemleri gerçekleştirirken, 35 yeni RGNS vagon yatırımı sayesinde; farklı büyüklükte konteynerlerin taşıması rahatlıkla yapılabilecek. Yeni vagonlarda acil durum müdahale ekipmanları olan özel konteynerlerin de bulundurulması, Tüpraş rafinerileri arasında petrokok, malzeme ve yedek parça taşımacılığı için de imkân geliştirilecek.

 Körfez Ulaştırma AŞ, işletmecilik ve operasyon emniyeti açısından, Türkiye’de Demiryolu Tren İşletmecisi olarak Emniyet Yönetim Sistemini ilk kuran ve ilk “Emniyet Sertifikası” sahibi işletmeci olma özelliği taşıyor.