Multinet Up Pazarlamadan Sorumlu Genel Müdür Yardımcısı olan Bora Işık, "Küçük, orta ve büyük işletmelerin yemek ihtiyacını karşılama yöntemlerini anlamak amacıyla, Kuantum Araştırma iş birliği ile 12 ilde toplam 1.570 işletmeyle gerçekleştirdiğimiz son araştırmamızın sonuçlarına göre çalışanlarının yemek ihtiyacını yemek kartı ile karşılayan KOBİ'lerin sayısının 2021'de yüzde 20 arttığı sonucuna ulaştık." şeklinde konuştu.

Multinet Up tarafından yapılan açıklamaya göre, Multinet Up, amiral gemisi olan MultiNet yemek kartı ile işverenlere çalışan başına yılda 9 bin TL'ye ulaşan vergi avantajı ve tasarruf imkanı sunarken kart kullanıcılarına güçlü teknoloji alt yapısı sayesinde uçtan uca dijital ödeme tecrübesi, 30 binden fazla harcama noktası, çeşitli indirim kampanyaları ve harcadıkça kazandıran sadakat uygulaması TatlıPara ile çalışanların öğle yemekleri için en avantajlı çözümü sağlıyor.

BEYAZ ET SEKTÖRÜNDE SÜRDÜRÜLEBİLİR ÜRETİME DEVAM BEYAZ ET SEKTÖRÜNDE SÜRDÜRÜLEBİLİR ÜRETİME DEVAM

Açıklamada, görüşlerine başvurulan Multinet Up Pazarlamadan Sorumlu Genel Müdür Yardımcısı Bora Işık, yemek kartı sektöründe son dönemde yaşanan gelişmeleri değerlendirerek işverenlerin ve çalışanların yemek kartı tercihlerine dair açıklamalar yaptı.

Işık, işletmelerin ve kart kullanıcılarımızın beklentilerine en iyi çözümleri sunmak maksadıyla çalışmalarına devam ettiklerinin altını çizerek şöyle konuştu:  

"Multinet Up olarak lokomotif ürünümüz MultiNet ile uzun yıllardır yemek kartı sektörünün gelişimine yön veriyoruz. Kurumsal müşterilerimizin, üye iş yeri ağımızdaki işletmelerin ve kart kullanıcılarımızın beklentilerine en iyi çözümleri sunmak için düzenli aralıklarla pazar araştırmaları ve sosyal medya dinlemeleri yürüterek sektörümüzün nabzını tutuyoruz.

Küçük, orta ve büyük işletmelerin yemek gereksinimini giderme yöntemlerini anlamak maksadıyla, Kuantum Araştırma iş birliği ile 12 ilde toplam 1570 işletmeyle gerçekleştirdiğimiz son araştırmamızın sonuçlarına göre çalışanlarının yemek ihtiyacını yemek kartı ile karşılayan KOBİ’lerin sayısının 2021'de yüzde 20 arttığı sonucuna ulaştık. Bu talep artışının nedenlerini çalışma hayatının esneklik kazanması, yemekhane hizmetlerinde artan maliyetler ve hijyen tedbirlerinin önem kazanması gibi unsurlarla açıklamak mümkün."

HERKESİN BEKLENTİSİ DEĞİŞİK

İşverenlerin yemek kartı tercihleri üzerinde etkili olan yemek kartı özelliklerinin ise online sipariş verme, market kullanımına açma kapama özelliği, günlük, haftalık veya aylık bakiye yükleme imkânı gibi alternatif kullanım özellikleri olduğunu ifade eden Işık, sözlerini şu şekilde sürdürdü:

"Her işverenin yemek kartından beklentisi farklı. MultiNet yemek kartının kullanım ayarları her işletmenin ihtiyaçlarına göre özelleştirilebiliyor. Örneğin iş yeri merkeze uzak ya da çalışanları farklı lokasyonlarda bulunan firmalar için yemek kartının online sipariş ve ödeme kolaylığı sağlaması önemli bir avantaj sağlıyor. Böylece çalışanlar online yemek siparişi verebiliyor veya market alışverişi yapabiliyor. Yemek kartının market alışverişinde kullanılmasını tercih etmeyen firmalar ise MultiNet kartlarını diledikleri zaman market kullanımına kapatabiliyor. Yine aynı şekilde kart kullanım ayarlarını saat ve lokasyona bağlı olarak da özelleştirilebiliyor."

Işık, gelir vergisinden muaf tutulan günlük yemek bedeli istisnasının 2022'de 36,72 TL olarak belirlendiğinden bahsederek, "Bazı işverenler çalışanlarının günlük yemek bakiyelerini bu tutarı baz alarak belirlerken, birçok işverenin bu fiyatın altında veya üstünde bir tutar belirlediğine de şahit oluyoruz. Firmalar çalışanlarının yemek ücretini belirlerken günlük bakiyenin kaç TL olması gerektiğine dair bizim de görüşümüzü almak istiyorlar. Belirlenecek tutarın çalışanın yaşadığı bölgeye veya sektörüne göre değişkenlik gösterebileceğini, dolayısıyla bu konuda tek bir rakam telaffuz etmenin doğru olmadığını ifade ediyoruz." şeklinde konuştu. (AA)