KEREVİTAŞ KONSOLİDE CİROSUNU YÜZDE 59 ARTIRDI

Kerevitaş, konsolide cirosunu 4,9 milyar TL'ye yükseltti. Firmanın CEO'su Şükrü Çin, "Ülkemizin ismini tüm dünyada en iyi şekilde temsil etmeye odaklanıyoruz." dedi.

KEREVİTAŞ KONSOLİDE CİROSUNU YÜZDE 59 ARTIRDI
Endüstrideara

 Kerevitaş’ın 2021 yılı konsolide cirosu yüzde 59,2 artışla 4,9 milyar TL'ye ulaşırken, ihracatı da 2020 yılına kıyasla ikiye katlandı.

İHRACATTA REKOR KIRDI

Geçtiğimiz yıla ilişkin finansal sonuçlarını Kamuyu Aydınlatma Platformu’nda (KAP) açıklayan taze dondurulmuş gıda, konserve ve margarin pazarının önde gelen firmalarından Kerevitaş, konsolide brüt karını 977 milyon TL'ye yükseltirken, FAVÖK'ü ise 595 milyon TL olarak kaydedildi. 

Dış satım kapasitesiyle de dünya çapında çeşitli pazarlarda liderliğini muhafaza etmeyi başaran firna, 2021 yılında ihracatını yüzde 99 gibi rekor bir oranda artırarak 771 milyon TL'ye yükseltti.

SUPERFRESH 24 MİLYON KİŞİYE ULAŞTI

Şirket bünyesindeki SuperFresh markası, dondurulmuş gıda sektörünün yüzde 100 bilinirliğe sahip lideri olarak büyümesine devam ederken, önemli bir başarı elde etti.

Bu kapsamda marka geçtiğimiz sene 1,3 milyon civarında yeni haneye girerek 24 milyon kişinin sofrasındaki yerini aldı.

BİZİM YAĞ AÇIK ARA LİDERLİĞİNİ KORUDU

Firmanın margarin sektöründeki oyuncusu Besler, söz konusu alanda Luna, Bizim Yağ ve Teremyağ gibi markalarıyla pazara yön vermeyi sürdürdü. Pazarın en fazla haneye giren, en çok talep gören markası Ülker Bizim Yağ, yüzde 36 ciro payıyla pazardaki açık ara liderliğini korudu.

Kase margarin pazarında ise, Ülker Teremyağ yüzde 48 ciro payıyla liderliğine devam ediyor.

KONUMUNU VE BÖLGESEL LİDERLİĞİNİ PEKİŞTİRDİ

Diğer yandan Kerevitaş, Türkiye dış satımına katkısını 2021 yılında yüzde 99 gibi rekor oranda artışla toplam 771 milyon TL’ye ulaştırarak devam ettirdi. Margarin kategorisinde altı kıtada 50’den fazla ülkeye gerçekleştirdiği ihracatın yanına bu yıl sekiz yeni ülke daha ekleyerek konumunu ve bölgesel liderliğini güçlendirdi.

Bilhassa tüketici margarini kategorisinde 30 yıldan fazla bir süredir bulunduğu Gürcistan, Irak ve Suriye pazarlarında Ona markasıyla, catering kategorisinde Irak, Kazakistan ve Romanya'da, ev dışı tüketim sektöründe ise pastacılık kategorisinde Arnavutluk’ta liderliğini koruyor.

"TÜM DÜNYADA EN İYİ ŞEKİLDE TEMSİL ETMEYE YOĞUNLAŞTIK"

Finansal sonuçlar ile ilgili görüşlerini paylaşan CEO Şükrü Çin, geçtiğimiz yıl önemli başarılar elde ettiklerinin altını çizdi.

Dünyada yaşanan tedarik zinciri aksamaları, hızla değişen konjonktür ve ekonomik zorluklara rağmen 2021 yılında esnek iş yapma biçimleri, gelişmiş üretim ve dağıtım altyapıları ve risklere her zaman hazırlıklı olmaya odaklı stratejileri ile büyümelerine devam ettiklerini dile getirdi.

En kuvvetli yanlarından olan dış satımda da büyümeyi sürdürdüklerini kaydeden Çin, "Uluslararası pazarlardaki satış-pazarlama organizasyonumuzu istikrarlı bir biçimde geliştiriyoruz. Yenilikçi ürünlerimiz, yaygın satış ve dağıtım ağımız, kaliteli ürünlerimizle ülkemizin ismini tüm dünyada en iyi şekilde temsil etmeye odaklanıyoruz." değerlendirmesinde bulundu. (AA)

Güncelleme Tarihi: 11 Mart 2022, 19:08
YORUM EKLE

Robot Zirvesi

Enerji Zirvesi

Dergiler

ST Endüstri Radyo Canlı Yayını