Japon Nisshin Seifun Türkiye’de büyüyecek

Japon makarna devi Nisshin Seifun, Türkiye’de ürettiği makarnayı, Japonya’ya satıyor. Markanın yatırım planı, sadece Türkiye’de büyümek.

Japon Nisshin Seifun Türkiye’de büyüyecek
Enerji Zirvesi

Dünyanın en kalitelileri arasında gösterilen Türk durum buğdayı, anavatanı İtalyanların bile dikkatini çekmiş olmalı ki, Türk makarnasını ithal ediyorlar.

TÜRK MAKARNASI KAÇ ÜLKEYE İHRAÇ EDİLİYOR?

Öyle, ki, Türk makarnası beş kıtaya ve 154 ülkeye ihraç ediliyor. Neredeyse dünyanın tüm ülkelerinde, Türk makarnası satın almanız mümkün.

Anadolu’nun dünyaca ünlü durum buğdayı ile tanışan Japon’yanın en büyük makarna markalarından, Nisshin Seifun’da, Ankara’ya gelip, makarna fabrikasını kuruyor. Ve Japon makarna markası, üretimini öyle tüm dünyaya satma derdiyle de hareket etmiyor. Ankara’dan, Tokyo’ya makarna hattı kuran Seifun, Japonya’ya 18 bin ton makarna ihraç ediyor. Üstelik de yükse katma değerli olarak… Çünkü Türkiye’nin makarna ihracatı, ortalama 400 ile 450 dolar bandından gerçekleştirilirken, Seifun üretimini, 800-850 dolar bandından ihraç ediyor.

Japonya’nın yüzde 40’lık pazarına hakim, Nisshin Seifun, Türkiye’deki üretiminin yüzde 100’ünü Japonya’ya, 17 milyon dolara ihraç ediyor.
Tesisin Türkiye, Ankara OSB’deki, ileri hijyen donanımlı fabrikasını gezen, Sanayi ve Teknoloji Bakanı Mustafa Varank, Nisshin Seifun Başkanı Takashi Kamijo'dan ürün özelinde ve faaliyetleri genelinde bilgi aldı.

DÜNYANIN EN KALİTELİ DURUM BUĞDAYI…

Varank, Japon makarna devinin, Ankara’da, dünyanın en yüksek standartlı fabrikasını kurduğunu ifade ederek, “Ankara’daki tesisin en ayrıt edici özelliği, ileri teknolojisi değil, Türkiye’deki durum buğdayını kullanması, Japon dostlarımızın deyimiyle, ‘Dünyanın en kaliteli buğdayını.’

NİSSHİN SEİFUN, NEREDE BÜYÜYECEK?

Nisshin Seifun Türkiye Başkanı Kamijo, Türkiye’den aldıkları durum  buğdayını makarna olarak işleyip, sadece Japonya'ya sattıklarını belirtip, Japonya’daki pazarın yüzde 40'ına hakim marka olduklarının altını çizerek, “Şimdilik markamızın toplam üretiminin üçte birini Türkiye’deki tesisimizde üretiyoruz. Japonya dışında, ABD ve Türkiye’de fabrikalarımız bulunuyor. Markamız, bundan sonra Türkiye yatırımlarını büyütme kararı aldı. Makarnanın yanı sıra sosunu da üretmeyi planlıyoruz” dedi.

Güncelleme Tarihi: 10 Aralık 2018, 12:43
YORUM EKLE

Endütri 4.0

Enerji Zirvesi

Dergiler
Partnerler