Triodor firması ile ortak geliştirdikleri yöntemleri, savaş arenası oyunu olan DOTA 2 gibi diğer oyunlara da taşımayı amaçladıklarını belirten İTÜ Bilgisayar Mühendisliği Bölümü Öğretim Üyesi Doç. Dr. Sanem Sarıel, bu yolla farklı oyun platformları için geçerli bir modelleme yöntemi oluşturacaklarının altını çizdi. 

Sarıel, söz konusu modellerin oyun tasarımını yönlendirmenin yanı sıra oyuncuya göre dinamik olarak şekillenecek oyunlar, sahneler ve araçlar sunarak oyuncunun oyun deneyimini iyileştirmek amacıyla kullanmalarını hedeflediklerini dile getirdi. 

PROJENİN ÇIKTILARI, AAAI’NIN YAPAY ZEKA KONFERASINDA SUNULDU

Diğer yandan Teknoloji Ödülleri’nde ödül kazanan yapay zeka tabanlı yeni nesil oyun yazılımı olan “TAP-Davranışsal Analize Dayanan Yeni Nesil Oyun Tasarımı Optimizasyon Platformu”nun sonuçları ABD’de düzenlenen konferansta bildiri olarak sunuldu. 

AAAI’nın (The Association for the Advancement of Artificial Intelligence) düzenlediği oyun ve dijital eğlence dünyasında yapay zeka yöntemlerinin masaya yatırıldığı “The Twelfth Annual AAAI Conference on Artificial Intelligence and Interactive Digital Entertainment” konferansında sunulan bildiri, “A Generic Approach for Player Modeling using Event-Trait Mapping and Feature Weighting” başlığını taşıyor. 

Video oyunlarında oyuncu davranışları doğrultusunda oyun hikayesinin ve seçeneklerinin şekillenmesini sağlayacak yazılım platformu TAP, pazardaki eşitsizliğe, büyük ve küçük şirketler arasındaki haksız rekabete çözüm getirme fikrinden yola çıkılarak geliştirildi.