İstanbul Havalimanı'nda pasaport hizmeti için anket

İçişleri Bakanlığın tarafından başlatılan  "Yolcu memnuniyeti ölçme ve değerlendirmeye yönelik anket çalışması" kapsamında İstanbul Havalimanı'na yerleştirilen toplam 20 cihaz yolcuların hizmetine sunuldu.

İstanbul Havalimanı'nda pasaport hizmeti için anket
EndüstrideAra - Haber Detay

İSTANBUL (AA) - İçişleri Bakanlığın tarafından başlatılan  "Yolcu memnuniyeti ölçme ve değerlendirmeye yönelik anket çalışması" kapsamında İstanbul Havalimanı'na yerleştirilen toplam 20 cihaz yolcuların hizmetine sunuldu.

Emniyet Genel Müdürlüğü (EGM) Göçmen Kaçakçılığı ile Mücadele ve Hudut Kapıları Daire Başkan Yardımcısı olan Ali Osman Anılır, basın mensuplarına yapmış olduğu açıklamada, ilk etapta Türkiye'de yolcu yoğunluğu yüksek olan 10 havalimanında bu uygulamanın başladığını belirtti.

Anılır, İçişleri Bakanı Süleyman Soylu ile İstanbul İl Emniyet Müdürü Mustafa Çalışkan'ın talimatlarıyla söz konusu anket çalışmasına başladıklarını, iki aylık dönemden sonra bu uygulamayı yolcuların kullanımına sunduklarını ifade ederek, "Pasaport kontrol memurlarımızın genel davranışlarını değerlendirmek, hizmet kalitemizi artırmak amacıyla bu çalışmayı yaptık. Bizim araştırmamıza göre, yurt dışında başka havalimanlarında olmayan bir uygulama olarak bunu değerlendirdik." şeklinde konuştu.

Türkiye genelinde toplam 69 cihazla bugüne kadar 23 bin yolcunun memnuniyetinin ölçüldüğünü hatırlatan Anılır, yolcuların yüzde 80'inin verilen hizmetten memnun olduğunu bildirdiğini açıkladı.

Proje ile birlikte  yolcular tarafından pasaport kontrol memurlarının davranış ve tutumlarının ölçülmesi, verilen hizmet kalitesinin değerlendirilmesi, memnuniyet oranlarını bildirmeleri, böylece beklentilerin doğru tespit edilerek, eksik yönlerin tamamlanması planlanıyor.

Yolcu memnuniyetinin en üst seviyeye taşınması ve yüksek standartta hizmet sunulması amaçalnan proje kapsamında, ülkedeki en yoğun 10 hava hudut kapısında pasaport kontrol noktalarının bulunduğu alanlara 69 "kiosk anket cihazı" yerleştirildi

Almanca, Arapça, Fransızca, İngilizce, Rusça ve Türkçe dillerinde seçeneklerine sahip olan proje ile pasaport polisinin tutum ile davranışı ve işlem süresinden memnuniyet ölçülerek, hizmetten memnuniyet durumu ile memnuniyetsizlik nedenleri tespit edilebiliyor.

Proje ile elde edilen veriler havalimanlarındaki hizmetlerin kapsamı konusundaki çalışmalarda göz önüne bulundurulabilecek.

Güncelleme Tarihi: 26 Ekim 2019, 20:50
YORUM EKLE

Radyo

Proses Zirvesi

Dergiler