Tüm dünyayı etkisi altına alan koronavirüs salgını kapsamında başta sağlık çalışanları olmak üzere birçok kişi dışarıda çalışmaya devam ediyor. Tedarik süreçleri tamamlanıyor, gıda fabrikaları üretimlerine tam gaz devam ediyor. Diğer taraftan da iş dünyası koronavirüs salgınını en az hasarla atlatmak için çalışıyor. 

HENKEL’DEN 5 MİLYON ADET KİŞİSEL VE EV HİJYEN ÜRÜNÜ BAĞIŞI

Henkel küresel COVID-19 salgını ile yüzleşmek durumunda kalan kişileri desteklemek için küresel bir dayanışma programı hazırladı. Henkel, hazırladığı program kapsamında Dünya Sağlık Örgütü /Birleşmiş Milletler Vakfı COVID-19 fonuna ve seçilmiş organizasyonlara 2 milyon Euro değerinde bağışta bulunmayı hedeflerken krizle mücadele eden kararlı çalışanlarının gönüllü çabalarına da destek oldu. Henkel’in hedefleri arasında; 5 milyon adet kişisel ve ev hijyen ürünü bağışı, Henkel fabrikalarında dezenfektan üretimi gerçekleştirmek, kuaförler için esnek ödeme şartları sağlamak ve çalışmalarını evde, ofiste, sahada ve fabrikalarda sürdüren çalışanların sağlık ve güvenliğini sağlamak gibi maddeler yer aldı. 

ARED’DEN SAĞLIK ÇALIŞANLARI İÇİN KORONAVİRÜS KALKANI 

Açıkhava ve Endüstriyel Reklamcılar Derneği (ARED) tarafından Koronavirüs Ventilasyon Siperi üretimi gerçekleştirildi. Üretilen Ventilasyon Siperleri, Türkiye’nin dört bir yanındaki ilgili hastanelere bağışlandı. Konuyla ilgili açıklama yapan ARED Başkanı Ahmet Özdemirel, ürünlerin ilk etapta 5 hastaneye teslim edildiğini ve kısa süre içerisinde 70 hastaneye daha bağışlanacağını belirtti. 

HASTANE VE HUZUR EVLERİ İÇİN TEK KULLANIMLIK ÇATAL, KAŞIK, BIÇAK ÜRETİMİ 

Milli Eğitim Bakanlığı ve Türk Plastik Sanayicileri Araştırma, Geliştirme ve Eğitim Vakfı (PAGEV) koronavirüs ile mücadele kapsamında hastane ve huzur evlerinin ihtiyaçlarına odaklanarak önemli bir üretim gerçekleştirdi. PAGEV Gebze Mesleki ve Teknik Anadolu Lisesi’nde ihtiyaç duyan kurum ve kuruluşlara dağıtılmak üzere tek kullanımlık plastik çatal, kaşık, bıçak üretimine başladı. PAGEV Gebze MTAL, gönüllü öğretmenler aracılığıyla ayda bir milyon adet tek kullanımlık plastik ürünlerin üretilmesini hedefliyor. 

OPET’TEN MİLLİ DAYANIŞMA KAMPANYASI’NA 3 MİLYON TL 

OPET, Koronavirüs salgını kapsamında Türkiye Cumhuriyeti Cumhurbaşkanlığı tarafından başlatılan Milli Dayanışma Kampanyası’na 3 milyon TL tutarındaki bağışla katkı sağladı. OPET ayrıca Koronavirüs salgınının ilk gününden beri tüm istasyonlarında da ciddi önemler aldı. Sosyal mesafeye ve hijyen kurallarına uygun bir şekilde hizmet veren OPET, hem tüketicilerinin hem de çalışanlarının sağlığını korumayı hedefliyor.