Elektrik sektöründeki satış temsilcileri üzerine bir araştırma yapan VFA Kablo Genel Müdürü Fikret Akkurt, firmaların en büyük değerinin çalışanları olduğunu ve insan kaynağının doğru yönlendirilmesi durumunda firmaların başarılarını sürekli hale getireceklerini ifade etti.

Akkurt araştırmasında, elektrik sektöründeki firmaları, satış temsilcilerinin özellikleri, performanslarını etkileyen durumları, yöneticilerinin değerlendirme kriterleri ve sektörün müşteri yapısını inceledi.
Elektrik sektöründeki satış temsilcileri ile SPSS yöntemiyle gerçekleştirilen ve toplamda 155 kişiyle yapılan çalışmada, ankete katılanların yaş ortalamasının 33 olduğu, katılanların yüzde 74’ü nün erkek, yüzde 26’sı ise kadın satış temsilcileri olduğu belirtildi.

SPSS YÖNTEMİYLE 155 ANKET ÇALIŞMASI YAPTI

Araştırmasına ilişkin detayları paylaşan Akkurt, elektrik sektöründe faaliyet gösteren satış yöneticileri ve satış temsilcilerinin her geçen gün küreselleşen piyasalar, değişen ve gelişen sektör, artan rekabet koşulları, müşteri beklentileri ve ekonomik değişimlerle mücadele ederek, belirlenen hedeflere ulaşmak ve talep edilen performansı gerçekleştirmek zorunda olduklarını ifade etti. 
Akkurt, söz konusu süreçte satış yöneticisinin ekibi üzerindeki kontrolü, sağladığı motivasyon, seçme ve yerleştirmedeki doğru kararları gibi konu başlıklarının kilit önem taşıdığını dile getirdi.

“KURUM KÜLTÜRÜNÜ AKTARMALARI GEREKİYOR”

Anket sonuçlarını da paylaşan Akkurt, satış temsilcilerinin başarısında önemli rol oynayan satış yöneticilerinin kişisel ve mesleki gelişimlerini sürekli yenilemelerini, kişilere göre liderlik yöntemlerini değiştirmelerini ve ekiplerine motivasyon ile birlikte bağlı bulundukları kurumun kültürünü aktarmalarını önerdi.

ŞİRKET BAĞLILIĞINI ARTIRAN ETKENLER

Akkurt, anket sonuçlarından çıkan genel tabloyu da paylaştı: “Sonuçlar bize gösteriyor ki, başarılı ekiplerin güdülenmesi ve başarıyı sürekli hale getirmekte yöneticinin önemi büyük. Başarılı satış temsilcilerinin takdir edilme isteği, başarı karşısında ayrışma gibi açığa çıkan duyguların yöneticiler tarafından gerçekleştirilmesi, başarılı satış temsilcilerinin performanslarındaki süreklilik, yönetici ve şirketlerine bağlılığını artırmaktadır.”

VFA Kablo Genel Müdürü Fikret Akkurt'un hazırladığı araştırmayı okumak için tıklayınız.