İHRACATTA SOSYAL MEDYA PAZARLAMA STRATEJİSİ ŞART

Türkiye 2021 yılında 225.5 milyar dolarlık bir ihracata damgasını vurdu. Yakın dönem hedefi 500 milyar dolar vebu amaçla ihracatta aslan payını üstlenen şirketler, 4.5 milyar kişinin üye olduğu sosyal medya için pazarlama çalışmalarını hızlandırdı.

İHRACATTA SOSYAL MEDYA PAZARLAMA STRATEJİSİ ŞART
Endüstrideara

Dijitalleşme hızı her geçen gün baş döndüren hızla artıyor. Kısa süre önce dünya çapında internet kullanımının yaygınlaşması için kampanyalar yapılırken, bugün e-ticaret ve e-ihracattaki gelişmelere bağlı olarak sosyal medyanın ekonomi üzerindeki etkisi gündemin bir numaralı maddesi. 4.5 milyar kişinin üye olduğu sosyal medya kullanımı Türkiye’de internete erişimi olan 100 kişiden 70.8 oranında seyrediyor. 2021 senesinde tanıtıma harcanan bütçenin yüzde 70’e yakın oranı dijital alanlar yani internet kampanyalarına yönlendirildi. 

Yapılan araştırmalara göre; Türkiye’de tüketicilerin yüzde 81’i, alışveriş yapmadan ve tatil yeri seçmeden önce sosyal medya reklamlarını izleyerek tercihini şekillendiriyor. 126 ülkede sosyal medya influencer marketing çalışması yapan Digital Exchange’in uzman ekibi, markalara hem ürün ve hizmetlerini tanıtıp satışını yapacakları, hem de yeni müşterileri kazanabilecekleri kampanyaları için önemli bilgiler verdi. Digital Exchange sosyal medya kampanya ekibine göre, markalar daha önce mesafeli yaklaştıkları sosyal medyada bir şekilde yer almak için her türlü imkanı değerlendirme eğiliminde. “Bu yaklaşım oldukça değerli ve önemli” yorumunda bulunan Digital Exchange ekibi, şunları paylaştı:

PROFESYONEL BİR PAZARLAMA MARKAYA KAZANDIRIYOR

“Doğru bir sosyal medya çalışması yapılması son derece önemlidir. Sıradan ve iyi düşünülmemiş, çalışılmamış bir pazarlama çalışması markalara kazanç yerine sorun getirecektir. O nedenle doğru bir pazarlama faaliyetinde bulunmanın, 

-Markanın bilinirliğini artırmak
-Ürün ve hizmetin satışını yükseltmek
-Rakip markalara karşı tercih edilirliği ön plana çıkartmak
-Yurt dışı kampanyalarıyla ihracata yönelik müşteriler kazanmak noktalarında faydalar sağlarken, kampanyaların mutlaka konuda uzman ekiplerce tertip edilmesi gerekiyor. Aksi halde iyi hedeflenmemiş kitleye yönelik bir sosyal medya kampanyası markaya,
-Harcanan bütçeyi
-Müşteriye dönük şirket itibarını
-Ürün ve hizmete yönelik kalite algısını kaybettiriyor.”

SON 2 YILDA EĞİLİMLER ARTTI

Sosyal medyaya yönelik markaların pazarlama ilgisinin salgın dönemindeki dijitalleşme artışına paralel olarak iki senedir yükseliş trendinde olduğunu aktaran Digital Exchange ekibi, “Sosyal medya, şirketlerin ya da kişinin dijitaldeki tanıtıcı aracı olduğu için markalar son 2 yıldır bu konuya büyük anlamda önem veriyor. Çünkü bazı markalar açısından sosyal medya, sadece ‘post atmalıyım’ özeline indirgenen bir mecraydı. Fazla da önemsenmiyordu. Günümüzde ise 4.5 milyar kişinin sosyal medya kullanıcısı olmasıyla birlikte, markalar bu alanı çok iyi kullanmaya başladı. Hatta müşteri hizmetleri deneyimini bile burada çözen markalar var. Bu nedenle her markanın sosyal medyada kitlesine ve hedefine yönelik olarak kendisini iyi şekilde ifade etmesi gerekiyor” diyor. 

EN ÇOK KOŞUNULAN İDLLERE YÖNELMEK LAZIM

Türkiye’nin ihracatının 225.5 milyar dolara yükseldiğini, e-ticaret ve e-ihracat ekosisteminin de 500 milyar TL rakamına doğru hızla ilerlediğini belirten Digital Exchange ekibi, markaların yurt dışına açılmasının hayati önem taşıdığının altını çizdi. Ekipten şu bilgiler paylaşıldı:  “Sosyal medya, tüm dünyanın global şekilde bir araya geldiği bir mecra. Orada influencer marketing yapılırken, sadece kampanyayı Türkçe yapmamak gerek. Evrensel dil İngilizce başta olmak üzere Rusça, Almanca hatta İspanyolca paylaşımlar da yapmalılar ki, büyük potansiyelden faydalanabilsinler.”

İHTAÇ ANALİZİ ÖNEMLİ

Digital Exchange’in CEO’su olan Emrah Pamuk, markaların profesyonel bir sosyal medya yönetimi yapmasının onlara büyük faydalar sağladığını belirtti. Digital Exchange olarak büyük bir erkek giyim markasının dünyadaki hesaplarını kendilerinin yönettiği anlatan Pamuk, “Bugün Türkiye’de başka, ABD’de ‘love mark’ olarak başka bir kampanya yapıyoruz marka için. Çünkü her yerin müşterisi farklı. Bir perakende şirketi için Rusya’dan Irak’a kadar bambaşka projeler üretiyoruz. Önemli olan hedef kitleyi ve ihtiyaçları bilmek, sosyal medyayı profesyonelce yönetmektir” şeklinde konuştu. 
Metaverse Alışveriş Günleri Geliyor

Pamuk, teknolojinin çok hızlı bir devinim içinde olduğuna dikkat çekerek, “Sosyal medya hesapları bir nevi marketplace olma yolunda ilerliyor. Bunu Wechat ve TikTok’da görüyoruz. Yakında Metavarse’de kendimizi alışveriş yaparken bulacağız” şeklinde konuştu. 
 

YORUM EKLE

Robot Zirvesi

Enerji Zirvesi

Dergiler

ST Endüstri Radyo Canlı Yayını