İstanbul Hazırgiyim ve Konfeksiyon İhracatçıları Birliği (İHKİB) Başkanı Mustafa Gültepe, kalan iki ayda da 3 milyarın üzerinde bir ihracat hedeflediklerini belirterek, “2018 yılını 18 milyar dolar ihracat ile bitiririz. 2019’da ise 19 milyar dolarlık bir ihracat hedefliyoruz” dedi.


HAZIRGİYİM İHRACATI NİYE ÖNEMLİ?

Küresel ekonomide bolluk günlerinin bittiği bir dönemde, dünya daha, tasarrufa dayalı bir ekonomi izliyor. Türkiye ise ara malının yerlileştirerek, cari açığını dengelemeye çalışıyor. Hazır giyim sektörü, diğer bazı ihraç kalemlerinde, ara malının tamamına yakınının yurt dışından alınıp, Türkiye’de yapılan demonte işinin de, “ihracat” diye ifade edilmesine tepki veriyor.
Ekonomi yönetiminin, “Yerli malı” vurgusu ile anlatmaya çalıştığı konunun, yüzde 100 yerli ara malı ile işlenen ürünün, ihracatı olduğunun altını çiziyorlar.

İHKİB Başkanı Mustafa Gültepe, ara malının yüzde 100’ü yerli olan, hazır giyim sektörünün, ihracatının da, Türkiye ekonomisine merhem olduğunu, ihracat rakamını da arttırarak devam ettirdiklerinin altını çiziyor.


HAZIRGİYİM İHRACATI NE KADAR ARTTI?

Gültepe, 2014-17 döneminde hazır giyim ihracatının duraklama dönemine girdiğini, 2018’de sektörün yeniden ivme kazanmasına işaret etti. 2018’in ocak-ekim döneminde 14,8 milyar dolarlık ihracat rakamını, yılın sonunda 18 milyar dolara taşıyacaklarını anlattı.
Gültepe, 2017 yılına göre hazır giyim sektöründe ihracatı yüzde 4,6 oranında arttırdıklarına dikkat çekerek, “2019 yılında da yüzde 5’in üzerinde arttırarak, 19 milyar dolarlık ihracat rakamına çıkacağız, dedi.


HAZIRGİYİMİN TOPLAM İHRACATTAKİ YERİ NE?

Toplam ihracatın yüzde 10,7’sini, sanayi ihracatının ise yüzde 13’ünü halen hazır giyim ve konfeksiyon sektörünün gerçekleştirdiğini söyleyen Gültepe, İngiltere’ye 1,7 milyar, İspanya’ya 2,1 milyar ve Almanya’ya 2,7 milyar dolar olmak üzere ihracatın yüzde 71’ini AB ülkelerine gerçekleştirdiklerine işaret etti. Amerika’ya 503 milyon dolarlık ihracat rakamını, yine ilk 10 ülke arasında olması hesabıyla önemsediklerini anlatan Gültepe, 2020’ye kadar ABD’ye ihracatın 1,5 milyar dolara çıkacağını belirterek, “Rusya’ya ihracatımız yüzde 50’ye yakın arttı. Keza Çin’e olan ihracatımız yüzde 30, Katar’a yüzde 103, Slovakya’ya yüzde 50 ve Libya’ya yüzde 65 oranında arttı. Üç yıllık durağan dönemden sonra, bu silkelenişi, zamanlama olarak da anlamlı görüyoruz” dedi.