İSTANBUL (AA) - Türkiye İhracatçılar Meclisi (TİM) Başkanı olan İsmail Gülle, bugüne değin 7 ülkede gerçekleştirdikleri sanal ticaret heyetlerinden bir yenisini, kadın ihracatçılarla Latin Amerika ülkelerinde gerçekleştirmeyi planladıklarını söyleyerek, "İnanıyoruz ki ihracatla yükselen Türkiye'nin mimarı kadınlarımız olacak." şeklinde konuştu.

TİM bünyesinde 2018 senesinde kurulan ve toplam 54 üyesi bulunan TİM Kadın Konseyi, kadın ihracatçı sayısının artması, daha etkin olması, destek ve finansmana erişim konusunda bilincin artırılması hedefiyle çalışmalarına devm ediyor.

Bu bağlamda Kovid-19 sürecinde daralan uluslararası ticaretin etkilerini, ihracatta yaşanan kaybı telafi etmek ve süreç sonunda oluşacak yeni düzende daha güçlü bir şekilde yer almak için Ticaret Bakanlığı koordinasyonu ve TİM organizasyonu ile Şili, Peru, Kolombiya ve Meksika'ya yönelik tüm sektörleri kapsayacak Sanal Ticaret Heyeti düzenlenmesi kararlaştırıldı.

HEDEF KADIN İHRACATÇILARI CESARETLENDİRMEK VE BAŞARI HİKÂYELERİ ÇIKARMAK

TİM Başkanı olan İsmail Gülle, konuya ilgili olarak yaptığı açıklamada, TİM Kadın Konseyi ile birlikte kadın ihracatçı sayısını artırmak ve özellikle salgın dönemi sonrasında etkilenen ihracatı daha da aktif hale getirmek adına önemli kararlar aldıklarını belirtti.

Başarılı kadın ihracatçılarının, ihracat yapmakta istekli olan, ihracatını yapmakta zorluklar yaşayan ihracatçı kadınları teşvik etmek adına hem Anadolu'da onları ziyaret ederek bilgi vermek hem de birikim ve deneyimlerini anlatmak üzere sahaya çıktığını belirten Gülle, şöyle devam etti:

"Bu, Türkiye'deki ihracat ailemizi büyütmek adına yaptığımız hamlelerden bir tanesi. Diğer taraftan da pandemi sonrasındaki sanal ortamda yaptığımız faaliyetler içerisinde sanal ticaret heyetleri, sanal fuarlar ve sanal görüşmeler organize ediyoruz. Bu tür organizasyonları çoğaltarak kadın ihracatçı sayımızla birlikte onların daha fazla pazarlara girmesine imkan sağlayacağız.

TİM olarak yapmış olduğumuz bu tür desteklerin fiziki fuarlar tarafı genel olarak iptal edildiği için dijital ortamı daha fazla kullanarak kadın ihracatçılarımızı sahaya çıkarmak, cesaretlendirmek ve başarı hikayeleri çıkarmak istiyoruz. Toplumda kadın farkındalığını, ihracatımıza kadın eli değmesiyle ilgili çok ciddi bir beklenti ve heyecan içerisindeyiz."