TÜİK verilerine göre parfüm, kozmetik ve tuvalet müstahzarları ihracatı 2020’de 654 milyon doları aştı. En çok kozmetik ürün ihracatı 76 milyon dolarla Irak’a yapıldı.
Ortadoğu ve Avrupa pazarının Türkiye için ciddi bir potansiyel taşıdığını vurgulayan Mirana Kozmetik CEO'su Berkant Uluer, stratejik adımlar atıldığı takdirde, 2021 yılında kozmetik ürünleri ihracatının 800 milyon doların üzerine çıkmasını öngördüklerini belirtti.
Salgın döneminde bulaş riskinin de etkisiyle kişisel bakım ritüellerinin eve taşınmasına neden olduğunu söyleyen Uluer, özellikle cilt ve saç bakımına dair uygulamaların evlerde yapılmaya başlandığını, artan sağlık kaygısının da ürün içeriklerinin ne denli doğal olduğuna yönelik sorguları artırdığını ifade etti. Değişen ihtiyaç ve talepleri doğru okumaya ihtiyaçları olduğuna dikkat çeken Uluer, sektör olarak rotalarını da doğru yöne çevirmeleri gerektiğini söyledi. 

HEDEFLERİ 100 MİLYON TL CİRO

Ortadoğu ve Avrupa pazarına yoğunlaştıklarını ifade eden Uluer, 2020 yılında gerçekleştirdikleri 84 milyon TL’lik ciroyla yüzde 40 büyüme kaydettiklerini belirtti. 2021 yılında da 100 milyon TL ciro hedefiyle yurt dışı pazarlarda Türkiye’yi temsil etmeyi sürdüreceklerini söyleyen Uluer, amaçlarının doğru adımlarla kozmetik sektörünün ülke ekonomisindeki payını artırmak olduğunu vurguladı.