Süt ürünleri sektöründe faaliyetlerini sürdüren Pınar Süt, dünyanın 22 ülkesini kapsayan ihracat ağına son olarak Çin pazarını da ekledi.

Böylece Türkiye’nin süt ve süt ürünleri ihracatının yüzde 19’unu karşılayan firma, yaklaşık 6 milyar dolar ile dünyanın en önemli süt ürünleri ithalatçıları arasında olan Çin pazarına giriş yapmış oldu.

Pınar Labne, Pınar Beyaz, Pınar Süzme Peynir ve süt tozunu tüketicilere sunan firma, 2020'nin ilk üç çeyreğinde ihracatını artırdı.

"İHRACATIMIZI YÜZDE 9 ARTIRDIK"

Pınar Süt Genel Müdürü Gürkan Hekimoğlu, ürünlerinin 22 ülkede raflarda bulunduğuna dikkat çekerek, Covid-19 sürecinin olumsuzluklara sebebiyet vermesine rağmen, Türkiye çiftçilerinin ürünlerini dünyayla buluşturmaya devam ettiklerini ve ihracat rakamlarını 2019'un ilk üç çeyreğine göre yüzde 9 oranında artırdıklarını ifade etti.

Hekimoğlu, 2020 yılının ilk 9 ayında ihracat cirolarının 32,7 milyon dolar olarak gerçekleştirdiklerini, planlamalarında önemli rol oynayan Çin'in ihracat ağına katılmalarından dolayı duydukları memnuniyeti dile getirdi.

Pazar araştırmalarının, analizlerin ve çalışmaların sonucunda Çin pazarına kalıcı giriş yapmak amacıyla bir strateji oluşturduklarını aktaran Hekimoğlu, uzun süredir stratejik olarak potansiyel gördükleri pazardan alacakları paydan ötürü Türkiye ekonomisi adına da mutlu olduklarını sözlerine ekledi. (Dünya)