ANKARA - Kamu İhale Kurumu, ihale süreçlerinde teknik sorunlar sebebiyle Elektronik Kamu Alımları Platformu (EKAP) üzerinde işlem yapılamaması durumunda, işlemlerin mevzuata uygun bir şekilde yürütülebilmesi ve hak kayıplarının önlenmesi maksadıyla alternatif sistemleri ve uygulamaları devreye almaya yetkili kılındı.

Kurumun Elektronik İhale Uygulama Yönetmeliğinde Değişiklik Yapılmasına Dair Yönetmeliği Resmi Gazete'de yayımlaanmasınıyla birlikte yürürlüğe girdi.

Buna göre, Kuruma, ihale sürecinde idareler veya kayıtlı gerçek ve tüzel kişilerce, teknik problemler sebebiyle EKAP üzerinde işlem yapılamaması halinde, ihale işlemlerinin mevzuata uygun şekilde sürdürülebilmesi ve hak kayıplarının önlenmesi amacına yönelik alternatif sistemleri ve uygulamaları devreye almak için yetki verildi. Kurum, gerekli hallerde ilgili işlemleri durdurabilecek, erteleyebilecek, yenileyebilecek veya iptal edebilecek.

İhaleye katılmak ve dokümanı görmek için EKAP üzerinde e-imzanın yanı sıra Kurumca belirlenecek diğer elektronik yöntemlerden birisi de kullanılabilecek.