Huawei’nin sırrı!

Son dönemlerde adını duymaya başladığınız ve Apple'yi tahtından eden, Çinli Huwaei'nin sırrı ne? Bu sorunun yanıtını, sizin için masaya yatırdık.

Huawei’nin sırrı!
Proses Zirvesi

Huawei, iletişim ürünlerinde global ticaretin en büyüğü durumunda. Kamunun akıllı telefonlarla tanıdığı marka, bir zamanlar, Ericsson’un hakimiyetinde olan telekominakasyon endüstrisinin en büyüğü durumunda. Baz istasyonları, 4 G sistemleri ve fibar destekli modemlerin üretimini gerçekleştirdi. 5G çalışmaları ABD engeline takılan kurum, bu alanda da dünya liderliğine oynuyor.
Türkiye’de, Turkcell, Vodafone ve Turk Telekom’le çeşitli işbirlikleri yapan Huawei, dünyadaki şebekelerin de yüzde 80’i ile çeşitli işbirlikleri yapıyor. 

HUAWEI’NİN PATRONAJ YAPISI?

Huawei’nin hisselerinin yüzde 64’ü bünyesinde çalışanlara aittir. Çalışanlardan biri, firmadan ayrılmaya karar verirse, hissesi, diğer çalışanlar arasında eşit şekilde pay edilir.
180 bin çalışanı bulunan markanın kadrosunun yüzde 40’ından fazlası, 75 bin kişi Ar-Ge bölümünde ve 60 milyar doların üzerinde bir bütçe ile çalışıyor. Kurumun, Ar-Ge faaliyetlerinde, tüm rakiplerinden önde olmak adına, özel bir politika uyguluyor.
Apple’ı yerinden eden, Huawei, Samsung’dan sonra an itibariyle dünyanın en büyüğü durumunda. Ve grafiklerde yeri sürekli yukarı doğru giden firma.
2018 yılında, marka 20 milyon adet akıllı telefon satışı gerçekleştirdi.
Firma, CEO’sun 6 ayda bir değiştiriyor. Ve buna dönüşümlü üst yöneticilik adını veriyor. Böylece, daha dinamik bir yönetime sahip olduğunu varsayıyor.
Lider Samsung ve rakip Xiaomi’nin aksine ürün çeşitliliği yerine, marka sadece akıllı telefonlara odaklanmış durumda. Ve tek hedefi, en iyi akıllı telefonu üretmek.
32 yıl önce, emekli subay Ren Zhengfei firmayı kurduğunda, 42 yaşındaydı. Yani rakiplerinin aksine genç bir girişimcinin ürünü değil.

HUAWEI ÜNİVERSİTESİ

Shenzhen kentinde, Çin’in en iyi üniversitelerinden birine sahip marka, buradaki tekno park ve araştırma merkezinden ciddi destek alıyor. 

HUAWEI’NİN ANLAMI?

Markanın Çince yazılışının ilk karakteri, çiçek ve çin anlamları taşıyor. İkinci karekteri ise Çincede başarı anlamına geliyor. Logo, markanın Çincedeki yazılışının ilk karekterinden alınırken anlamı, “Çin’in başarısı!”

Güncelleme Tarihi: 24 Ocak 2019, 16:05
Robot Yatırımları
YORUM EKLE

Proses Zirvesi

Endütri 4.0

Dergiler
Partnerler