Geleceğin Gücü Girişimciler Forumu (G3 Forum) bu yıl "Oyuna Gel, icat Çıkar!" temasıyla TOBB, Habitat Derneği ve GEN Türkiye ev sahipliğinde çevrim içi düzenlendi. 

Türkiye Odalar ve Borsalar Birliği (TOBB) Başkanı Rifat Hisarcıklıoğlu, etkinlikte yaptığı konuşmada, “Firmaları ve girişimcileri dijital dünyaya hazırlıyoruz. Bu kapsamda, KOBİ’leri dijital ortama taşımak ve teknolojik altyapılarını geliştirmek için projeler üretiyoruz." dedi.

Hisarcıklıoğlu, söz konusu forumun Türkiye’nin en büyük girişimcilik etkinliği olduğunu da vurgularken koronavirüs (Kovid-19) salgınının pek çok sıkıntının yanı sıra yeni fırsatlar da getirdiğine işaret etti.

“E-TİCARET GELENEKSEL TİCARETTEN 4 KAT DAHA HIZLI BÜYÜYOR”

Hisarcıklıoğlu, dijitalleşme ve e-ticaretin, tüm dünyada öne çıktığına vurgu yaparak, "Yabancı basında ilginç bir yazı okudum. Buna göre, dijital medyanın, reklam pastasındaki payı, yüzde 51’i geçmiş. Yani hem görsel hem de yazılı, tüm geleneksel medyayı geçmiş. Reklam pastasının nasıl dağıldığı çok önemli. Zira orası, tüketici davranışlarının da aynası. Demek ki tüketiciler de artık sanal ortama kaymakta ve bu süreç artarak sürmekte. O halde üreticilerin ve girişimcilerin de orada olması gerekmekte." diye konuştu.

Türkiye'de e-ticaret hacminin, geçen yılın ilk 6 ayında yüzde 64 arttığını söyleyen Hisarcıklıoğlu, e-ticaretin, geleneksel ticaretten neredeyse 4 kat daha hızlı büyüdüğünü aktardı.

Eskiden e-ticaretin genel ticaret içindeki oranı yüzde 8 idi. Şimdilerdeyse bu oran yüzde 14'e ulaştı ve daha da büyümeye devam ediyor diyen Hisarcıklıoğlu, “Dünyaya baktığımızda da hızla büyüyen şirketlerin tamamı, e-ticaret yolunu seçiyor. TOBB olarak, özel sektörün dijitalleşmesini ve yeni nesil girişimciliğin gelişmesini hedefliyoruz ve bunun için çalışıyoruz. Firmaları ve girişimcileri, dijital dünyaya hazırlıyoruz. Bu kapsamda, KOBİ’leri dijital ortama taşımak ve teknolojik altyapılarını geliştirmek için projeler üretiyoruz." dedi.

“İNTERNETTE HAYAT KOLAY PROJESİNİ BAŞLATIYORUZ”

Hisarcıklıoğlu, TOBB olarak büyük firmalarla dijital dünyaya yönelik hayata geçirdikleri ve üzerinde çalıştıkları projelere değinerek, Türk Telekom ve Birleşmiş Milletler Kalkınma Programı ortaklığında İnternette Hayat Kolay projesini başlattıklarını belirtti.

E-ticaret ve finansal okuryazarlık alanlarında kadın girişimcilere eğitim verdiklerini de söyleyen Hisarcıklıoğlu, “Türkiye’de, yurt dışındaki girişimleri sadece izleyen değil, dünyaya açılan girişimlere ev sahipliği yapan bir ekosistem kurulmasını arzu ediyoruz." ifadelerini kullandı.

“MOBİL OYUN SEKTÖRÜ 175 MİLYAR DOLARA ULAŞTI”

Hisarcıklıoğlu, mobil oyun sektörü pazar büyüklüğünün 175 milyar dolara ulaştığını belirterek, bu kapsamda etkinliğin ana temasının "Oyuna Gel, icat Çıkar!" olarak belirlenmesinin çok doğru ve yerinde olduğunu dile getirdi.

Dünyanın en çok indirilen uygulamalar içerisinde mobil oyunların birinci sırada yer aldığını söyleyen Hisarcıklıoğlu, "Türkiye girişimcilik ekosisteminde de en çok yeni girişim kurulan, en fazla yatırım alan sektör, oyun sektörü oldu. E-spor, bir nevi girişimcilik. Yüz milyonlarca kullanıcısı ve takipçisi bulunuyor. Olimpiyat gündemini yeniliyorlar, bu kapsamda e-spor müsabakalarının da oyunlara dahil edilmesini düşünüyorlar. Tüm bu yenilikçi sektörlere, daha çok yatırım çekelim, buradan yeni girişimciler ve başarı hikayeleri çıkaralım." dedi.