Henkel 2020 yılında tüm iş birimlerinde hedeflerinin üst sınırında sonuçlar elde etmeyi başardı. Şirket, markalarıyla ilgili olarak hem teknolojilerini hem inovasyonlarını güçlendirirken aynı zamanda da dijital dönüşüm konusunda önemli yatırımlar gerçekleştirdi. Henkel, dijital dönüşüme hız kazandırmak amacıyla yatırımlarını 2019’a kıyasla yaklaşık 200 milyon euro artırdı. Bu sayede markanın dijital satışları yaklaşık yüzde 20 oranında artış gösterdi ve tüketici iş birimlerinin buna eklenmesiyle yüzde 60’tan fazla bir artış ortaya kondu. Henkel ayrıca hijyen, dezenfektan ve temizlik ürünleri için yaşanan güçlü talep artışına “hızlandırılmış inovasyonlar” ile hızlı bir şekilde cevap verdi. 

“GÜÇLÜ BİR SERBEST NAKİT AKIŞI YARATTIK”

Konuyla ilgili açıklama gerçekleştiren Henkel CEO’su Carsten Knobel, “2020 yılında yaşadığımız koronavirüs salgını nedeniyle global ekonomide yaşanan keskin düşüşe karşın, tüm iş birimlerinde güçlü bir performans ortaya koyduk. Yılın tümü düşünüldüğünde, elde ettiğimiz sonuçlar hedeflerimizin üst sınırında idi. Bunu dengeli portföyümüz, başarılı inovasyonlarımız ve mali gücümüzün yanı sıra, dünya genelindeki çalışanlarımızın üstün bağlılıkları sayesinde gerçekleştirdik. Hepsine bu zorluklarla dolu yılda sundukları olağanüstü katkılar için teşekkür ediyorum. Satışlarımız 19,3 milyar Euro seviyesinde gerçekleşirken, yüzde 13,4 seviyesindeki faiz ve vergi öncesi kar (EBIT) marjımız ile karlı bir yılı geride bıraktık. Aynı zamanda, 2,3 milyar Euro’nun üzerinde ve bir önceki yıl gerçekleşen rekor seviyeye yakın olan oldukça güçlü bir serbest nakit akışı yarattık.” şeklinde konuştu.