Henkel, 2022'nin ilk çeyreğinde, çok zorlu bir pazar ortamında Grup düzeyinde satışlarını yaklaşık 5,3 milyar Euro'ya çıkardı. Organik satışlar, çok güçlü bir fiyatlandırma performansının etkisiyle yüzde +7,1 oranında önemli ölçüde arttı.

“ÇOK KATEGORİLİ BİR PLATFORM KURUYORUZ”

Konuyla ilgili açıklama gerçekleştiren Henkel CEO'su Carsten Knobel, "Güçlü satış performansımız, globaldeki çalışanlarımızın bağlılığının önemli bir kanıtı oldu. Bunun için öncelikle çalışanlarımıza min-nettarlığımızı ifade etmek istiyorum. Zorlu koşullara rağmen ‘Amaca Yönelik Büyüme’ için net strate-jimizle ilerliyoruz. Yapıştırıcı Teknolojileri İş Birimi, mobilite, bağlanabilirlik ve sürdürülebilirlik gibi gelecekteki trendlere net bir şekilde odaklanarak çok sayıda kilit endüstride yenilikçi çözümler su-nan global bir liderdir. Henkel Tüketici Markaları’nı oluşturmak için tüketici iş birimlerimiz olan Çama-şır ve Ev Bakım ile Beauty Care’i birleştirerek, yaklaşık 10 milyar Euro'luk satışla çok kategorili bir plat-form kuruyoruz. Tüketici Markaları İş Birimimizi en geç 2023 yılının başlarında hayata geçirmeyi he-defliyoruz. Bu bize portföyümüzün optimizasyonunu daha tutarlı bir şekilde yönlendirmek ve işleri-mizi daha yüksek bir büyüme ve marj profiline taşımak için daha geniş bir temel sunacak." şeklinde belirtti.

BEAUTY CARE SATIŞ PERFORMANSI

2022'nin ilk çeyreğinde Tüketici iş alanındaki organik satış performansı, açıklanan portföy tedbirleri nedeniyle, bir önceki yılın ilk çeyreğinin altında seyretti. Portföy tedbirleri, gelecekte ana işler arasında yer almayacak faaliyetlerin durdurulmasını da kapsıyor. Satış büyümesi ilk çeyrekte gelişmekte olan pazarlarda genel olarak iyiydi. Gelişmiş pazarlarda ise organik satış performansı genel olarak bir önceki yılın seviyesinin altındaydı. 

BEYAZ ET SEKTÖRÜNDE SÜRDÜRÜLEBİLİR ÜRETİME DEVAM BEYAZ ET SEKTÖRÜNDE SÜRDÜRÜLEBİLİR ÜRETİME DEVAM

ÇAMAŞIR VE EV BAKIM SATIŞ PERFORMANSI

Çamaşır Bakım iş alanı, ilk çeyrekte, esas olarak performans deterjanları ve yumuşatıcı kategorileri-nin kayda değer ölçüde gelişmesinden kaynaklanan önemli organik satış büyümesi sağladı. Geliş-mekte olan pazarlarda, her ikisi de çift haneli yüzde aralığında artışlar kaydeden Doğu Avrupa ve Latin Amerika bölgelerinin katkıları sayesinde ilk çeyrekte çift haneli organik satış büyümesi elde edildi. Organik satış gelişimi, Kuzey Amerika'daki iyi performans ve Asya-Pasifik bölgesinin gelişmiş pazarlarındaki çift haneli büyümenin etkisiyle gelişmiş pazarlarda genel olarak olumluydu.  

HENKEL GRUP İÇİN ÖNGÖRÜ