Dardanel İcra Kurulu Başkanı Mehmet Önen, hedeflerinin Türkiye'deki ton balığı tüketimini en az 5 katına çıkarmak ve 1 kg. seviyesine çekmek olduğunu söyledi.

Rekor büyüme sürse de ton balığı pazarının Türkiye'de henüz yolun başında olduğunu ifade eden Önen, markalarının yanı sıra Türkiye'deki ton balığı pazarını da büyütmeyi amaçladıklarını dile getirdi.

HER YIL ORTALAMA YÜZDE 40 BÜYÜYOR

Türkiye'yi ton balığıyla tanıştıran ilk marka olan şirketten yapılan açıklamada, kişi başı yıllık tüketimi 1 kilograma çıkarmak için harekete geçti.

Türkiye'de 2015'ten beri her yıl ortalama yüzde 40 büyüyen pazarda 2020 yılında rekor yaşandı.

Nielsen raporlarını baz alarak Türkiye'de üretilen toplam ton balığı pazarının yüzde 80'inin fabrikalarında üretildiği bilgisini veren Önen, söz konusu rakamlara göre en yakın rakiplerinin yaklaşık 5,5 kat daha fazla pazar payına sahip olduklarını ifade ederek markalarıyla birlikte pazarı da büyütmek istediklerini paylaştı.

"SAĞLIK İÇİN DOĞAL BALIK YENMELİ"

Ton balığı tüketimini artırmayı sadece markalarının ticari başarısı olarak görmediklerini aktaran Önen, aynı zamanda toplum sağlığına ve sağlıklı beslenme alışkanlıklarına rehberlik eden bir sanayi kuruluşu olmayı kendilerine görev olarak addettiklerini belirtti.

Ton balığının marketlerde satılan en saf protein olduğuna dikkat çeken Önen, "Ton balığı yakalandığı anda, gemilerde eksi 18 derecede donduruluyor. Konserve ton balığı, sterilizasyon teknolojisinin yardımıyla hiçbir katkı malzemesi olmadan 3 yıl raf ömrüne sahip olabiliyor. Ton balığı çiftliğinin olmaması, ton balığının doğal ve sağlıklı olmasını sağlıyor. Çiftlik balığında doğal balıktan alınabilecek Omega-3, amino asit ve kompleks mineraller bulunmuyor. Kalp ve beyin sağlığına gerçekten fayda sağlanması için doğal balık tüketilmeli." şeklinde konuştu.

HEDEFİMİZ 1,4 MİLYAR TL'LİK SATIŞ

Konserve ton balığı pazarının 2021'de 2020'den de iyi geçeceği öngörüsünü paylaşan Önen, Dardanel olarak her yıl, pazara paralel şekilde yüzde 40 büyüdüklerini, 2020 yılını da 1 milyar TL'nin üzerinde bir satış ile tamamladıklarını ve 2021’de 1,4 milyar TL’lik satış beklediklerini ifade etti.

Söz konusu ivmede, ihracattaki büyümenin büyük payı olduğunu kaydeden Önen, satışlarının yüzde 30'unun ihracat yoluyla olduğunu ve bugün 33'ü doğrudan Dardanel markasıyla olmak üzere 35 farklı ülkeye ihracat gerçekleştirdiklerini söyledi.

Önen, sözlerini şu cümlelerle tamamladı: "Stoklarda önceliği iç pazara verdik. İhracatımızın yaklaşık yüzde 90'ını sonuçlandırabildik. 2021 yılının sonunda hayata geçirmeyi planladığımız yeni tesisimizle beraber üretimimizi artırmayı hedefliyoruz. Böylelikle stoklarımız, artan ihracatı da karşılayabilecek. Ayrıca bölgelerin kültürüne ve farklı yemek yeme alışkanlığına göre pazarlama yapmaya devam edeceğiz." (AA)