Güney Amerika imkansız bir pazar değil

Fullimex İç ve Dış Ticaret A.Ş. kurucu ortaklarından ve aynı zamanda firmanın Genel Müdürü Beytullah Uslu, Güney Amerika pazarıyla ilgili edindikleri tecrübelerin detaylarını anlattı.

Güney Amerika imkansız bir pazar değil
Enerji Zirvesi

Güney Amerika pazarına ürün ihracatının sanılanın aksine imkansız, hatta zor olmadığını vurgulayan Beytullah USLU, Türk Menşeili ürünlerin hem kalite hem de fiyat anlamında birçok Avrupa ülkesinden daha rekabetçi olduğunu, Orta ve Güney Amerika da gayet kolay bir şekilde yer alabileceğinin altını çizdi. Tüm Orta ve Güney Amerika ülkelerin de çeşitli ürün gamlarında aktif müşteri portföylerinin bulunduğunu belirten Uslu, şunları kaydetti “Güney Amerika ya ürün satmak, herhangi bir Afrika ülkesine ürün satmaktan daha kolay. Çünkü gerek ödeme şartları, gerekse ürünlerin sevkiyatında yaşanabilecek aksaklıklar bakımından Güney Amerika ülkeleri her zaman bir adım daha önde. Örnek verecek olursak, siz çelik üreten bir firmasınız ve Afrika ülkesine ihracat yapıyorsunuz. Birçok Afrika ülkesinde en büyük problem ödeme şartları. Müşteri size peşin ödeme yapıyorsa tabi ki sıkıntı yok fakat Akreditifli (LC) ödeme yapıyorsa veya sizinle vadeli çalışıyorsa bu büyük bir risktir. Sattığınız ürünün bazı Afrika ülkelerinde alıkonulması, bedelinin ödenmemesi ve sevkiyatı yapılan ürünler için açılan akreditiflerin iptal edilmesi gibi birçok problem olması muhtemel. Zaten birçok Afrika ülkelerinin bankalarının ülkemiz bankaları ile anlaşması (line) yok. Afrika ülkelerine ürün ihracatında ödeme konusuna gayet dikkat edilmesi gerekiyor. Bizler bu pazarlarda genelde peşin ödemeli siparişler alıyoruz. Böylelikle riskimizi en aza indirmiş oluyoruz."

ÖDEME GARANTİSİ

Güney Amerika ülkelerinde bulunan bazı bankaların ülkemizdeki bazı bankalar ile direk anlaşması (line) olduğunu vurgulayan Uslu “Afrika ülkeleri için sözünü ettiğimiz ödeme sıkıntıları, sanılanın aksine Güney Amerika ülkelerinde yok denecek kadar az. Bazı sigorta şirketleri Güney Amerika ülkelerinde birçok firmaya ödeme garantisi vermektedir. Örneğin siz ürününüzü sattınız fakat müşteri size vadeli ödeme yapmak istiyor. Sizler de üreticiler olarak, bu müşteri detaylarını size ödeme garantisi veren sigorta şirketlerine sorup o müşteri ile ilgili ticari istihbarat veya o firmanın kredibilitesi ile ilgili detaylı bilgiye sahip olabiliyorsunuz. Ürün sattığınız müşterinin kredibilitesine göre bu sigorta şirketleri de herhangi bir ödeme sıkıntısıyla karşı karşıya kaldığınızda sizlere ödeme garantisi verebiliyor.”

ÜRÜNLERİN MÜŞTERİYE ULAŞTIRILMASI

Güney Amerika ülkelerinden ülkemize yapılan ithalatlardan dolayı, ihracatı yapılacak ürünlerin sevkiyatında kullanılan nakliye araçlarının fiyatlarının gayet ucuzladığını belirten Uslu “Genelde ülkemize Güney Amerika ülkelerinden çeşitli ürünler gelmekte ve bu ürünler genelde gemiler üstünde konteynerler ile taşınmaktadır. Gelen bu konteynerler boşaltıldıktan sonra ya limanda bekletilmekte ya da boş olarak geri gönderilmektedir. Bu durum konteyner taşıma ücretlerini ciddi oranda düşürmektedir. Örnek verecek olursak, şuanda Arjantin de bulunan en büyük liman Buenos Aires limanıdır. Ülkemizden bu limana ve İngiltere deki birçok limana ürün taşıma masrafı hemen hemen aynıdır. Yani ürünü ister İngiltere isterse Arjantin'e gönderin. Ödeyeceğiniz masraf hemen hemen aynı olacaktır. Bu da Güney Amerika da birçok ülkede nakliye ücretlerinde rekabetçi olmanızı sağlayacaktır.”

İSPANYOLCA ŞART

Güney Amerika ülkelerinde karşılaşılan sorunların en başında dil problemi olduğunu ifade den Uslu, şöyle devam etti: “Güney Amerika veya Orta Amerika ülkelerine ürün satmanın avantajları çok ama en büyük dezavantaj dil problemidir. Bu bölge ülkelerinde kullanılan temel dil İspanyolca dır. Bunun dışında diğer küçük ülkeleri saymazsak, sadece Brezilya da konuşulan Portekizce dili vardır. Komşu ülkelerden dolayı bu ülkede de İspanyolca dili sıkça konuşulmaktadır. Siz bir ürünü kaliteli bir şekilde ürettiniz ve bu pazarlarda yer almasını istiyorsunuz. Bunun için çok iyi bir pazarlama, çok iyi bir pazarlama içinde o ülkenin kültürünü ve hepsinden önemlisi o ülkenin dilini bilmeniz şarttır.

Güncelleme Tarihi: 08 Ağustos 2019, 17:28
Robot Yatırımları
YORUM EKLE

Proses Zirvesi

Enerji Zirvesi

Dergiler
Partnerler