İSTANBUL (AA) - Türkiye İş Bankası, insan kaynakları (İK) uygulamaları dolayısıyla alanında sektörün önde gelen uluslararası ödül programlarından olan "Brandon Hall Human Capital Management (HCM) Excellence 2020 Ödülleri"nde iki altın ödüle layık görüldü 

Ödül getiren uygulamalar, "Yetenek Yönetimi" başlığında "Yetenek Kararlarına Rehberlik Eden Değerlendirme Uygulamalarının Kullanımı" kategorisinde "Gelecek için Yönetim Gelişimi" programındaki Gelişim Merkezi ile "Yedekleme ve Kariyer Gelişimi" kategorisinde II. Müdür Gelişim Programı'ndan başlayarak Şube Müdürü Gelişim Programına uzanan "Şube Müdürlüğü Öğrenme Yolculuğu" programları oldu.

"MUTLUYUZ, GURURLUYUZ"

İş Bankası Genel Müdür Yardımcısı Burak Seyrek, konuya ilişkin yaptığı değerlendirmede tüm yöneticilerini işe başlangıç aşamasından itibaren kendi kadroları içinden yetiştiren İş Bankası'nın yetenek gelişimi alanındaki uygulamalarının, uluslararası çapta ödülleri almasından gururlandıklarını ve mutlu olduklarını belirtti.

Seyrek, "Bankamızı geleceğe taşıyacak olan çalışanlarımızın öğrenme çevikliği ile teknoloji başta olmak üzere hizmetlerimizi iyileştirecek her alandaki yeniliği takip ederek uygulamaları büyük önem taşıyor. Hem mesleğin hem de çağın gerektirdiği yeni nesil ihtiyaçlara cevap verecek şekilde yeteneğin gelişimi ve dönüşümü için kurum içinde ciddi ve son derece kapsamlı öğrenme ve gelişim süreçlerimiz söz konusu." dedi.

"PANDEMİ SÜRECİNDE DAHA NET ANLAŞILDI"

Seyrek, "Pandemi sürecinde ortaya koyduğumuz gibi, önce insan yaklaşımımızı teknoloji ile birleştiriyoruz. Bir taraftan çalışanlarımızın gelişimini dijital eğitimler, oyunlaştırılmış uygulama ve videolarla desteklemeye devam ederken, bir taraftan da proaktif ve radikal kararlarla ihtiyaca uygun, çalışanlarımızın hayatlarını kolaylaştıran uygulamaları yürürlüğe alıyoruz." şeklinde konuştu.

Günümüzde çalışanların yeni dijital yetkinliklere göre kendilerini farklı alanlarda geliştirmelerinin zorunlu olduğuna dikkati çeken Seyrek, İş Bankası'nda yapısal anlamda insan kaynaklarına ve organizasyonel modellere sirayet edecek şekilde 2015-16 yıllarından itibaren hızlanan ve teknolojiyi insanın yerine değil yanına koyan bir anlayışla sürdürülen dijital dönüşüm çalışmalarının ne derece önemli olduğunun, pandemi sürecinde çok daha net ve somut olarak anlaşıldığını sözlerine ekledi.