Bilgiyi ticarileştirmek

Bilgiyi Ticarileştirme Merkezi’nin felsefesine değinen Elbaşı, ekosistemde yabancı isimlerin öne çıktığı tespitini yaparak,  Girişimcilik Merkezi’nde, fikri ticarileştirmeye çalışıyoruz, dedi. 

BTM Rektörü Elbaşı, fikirden uygulayamaya geçişi, sürdürülebilir kılarak, ticarileştirmeye çalıştıklarını anlattı. 

Yeni ekonomiyi, yüzde 98-99’u ticari olan, Microsoft, facebook, Amazon, örnekleriyle anlatan Elbaşı, ticaretin yıldızlarının, hep o garaj girişimleri olduğuna işaret ederek, “Yaptığınız işte, bir de yüzde 10 google’dan para aldığınızı düşünün. Türkiye’de de bu iklimi tesis etmeye çalışıyoruz.” dedi. 

İş fikri olanlardan öte, henüz fikri oluşturmadan gelip, eğitim alma, yaklaşımıyla çalıştıklarını anlatan Elbaşı, hayalin de ayağının yere basması gerektiğine dikkat çekiyor.  
Girişimcilik yöntemini öğrenen girişimcinin, sistemini de buna göre kurgulayarak, ön aldığını belirten Elbaşı, girişimci ile diğerleri arasındaki farkı şöyle anlatıyor: “Beni dinleyecekse, öncesinde beni araştıran olmalı. Gelip bana adres sormamalı. Hatta, çağrı merkezinden bağımsız bana ulaşabilmeli.”

Proje olgunlaştığında, bu projeye yatırımcı olacak kurumlarla, girişimciyi bir araya getirdiklerini anlatan Elbaşı, “Düşünün ki, bu altından, dövizden, borsadan, üstelik kısa vadede, daha fazla getirisi olan işler. Bugün 1 trilyon dolarlık ciroyu aşan bir telefon firması. Arabayı ve pek çok ürünü keşfeden markayı geçerek ve sadece 10 yıllık geçmişleriyle yaptı” sözleriyle, yeni ekonominin gücüne dikkat çekti.

Bakış açınızın ve felsefenin kurumsallaşması
Elbaşı, bu felsefenin etik kodlarımıza, manifestomuza yansıdığını ve bir işin ya da projenin kurumsal olmadığında,  sürdürülebilir olmadığını vurguluyor.. 
15 yaşından 70 yaşına kadar iş fikri olan, proje sahipleri (startaplar) geldiğini kaydeden Elbaşı, girişimciliğin doğuştan gelen değil, öğrenilebilir bir olgu, olduğunu, bu eğitimi alan herkesin girişimci olabileceğini söyledi. 

Çok uluslu, çok kültürlü kurumların farklı coğrafyalarda iflas edebildiğini, önemli olanın, var olan yapıdan, pay alabilmek, olduğunu anlattı. Elbaşı, dev kurumlar ihracat için büyük uğraşılar verirken, üç tane çocuk, yeni ekonomide (internet ekonomisi) ile çok daha kolay tüm dünyaya ulaşabiliyor. Gelecek, yeni ekonomide, dedi.

BTM Nedir?
Bilgiyi Ticarileştirme Merkezi; yeni iş fikirlerinin ticarileşmesi ve ticarileştikten sonra büyümesi süreçlerinde her türlü desteği profesyonel bir hizmet anlayışı ile sunan ve bunların yaygınlaşması için mücadele eden sosyal bir yapıdır. Bilgiyi Ticarileştirme Merkezi birbiriyle entegre üç adet birim ile çalışmalarını sürdürmektedir. Bu ofisler ilgi odakları doğrultusunda gerekli süreçlere destek vermekte ve ihtiyaçlara yönelik cevabi süreçlerde rol almaktadırlar. 

Bilgiyi Ticarileştirme Merkezi faaliyetleri; İstanbul Kalkınma Ajansı (İSTKA)’nın güdümlü proje desteği kapsamında desteklenmektedir.