CNR Holding Başkanı Erem, Cumhuriyetin 100. Yılı 2023 Hedefleri doğrultusunda, sektörde 10 milyar dolar ihracat hedefi olduğunu anımsatarak, fuarın bu anlamda en önemli sıçrama taşlarından olduğunu söyledi.

 
FUARA KAÇ ÜLKE KATILDI?

En önemli ihracat kalemlerinden mobilyanın önemli ihracatçılarını, 6-11 Kasım'da CNR Expo’da organize edilen Furniture İstanbul Fuarı buluşturdu.

Özellikle yabancı sektör temsilcilerinin ağırlıklı olarak ve 85 ülkeyle katıldığı, çok önemli ticari heyetleri misafir eden fuar, uluslararası camianın, alanında en prestijli fuarlarından kabul ediliyor.

Türkiye mobilya sektörü ise fuarda, 350 markayla temsil edildi.

FURNİTURE İSTANBUL NE KADAR STRATEJİK?

CNR Holding Başkanı Ceyda Erem, mobilya için fuarın anlamının katlanarak arttığını belirtirken, 2003 yılından bu yana, mobilyanın paydaşlarını bir araya getirip, sektöre ivme kazandırmak için, fuarlar düzenlediklerini söyledi.

Mobilya dünyasının kurumsal taraflarını ve 700’ün üzerinde yabancı misafiri bir araya getiren alım heyetlerinin, ihracata büyük katkı sunduğunu belirterek, şöyle konuştu:
"Mobilyaya, çok önemli ve prestijli katkı veren kurumların katılımı ile yaptığımız Furniture İstanbul’un, 2023 Hedefleri için 10 milyar dolarlık ihracat sözünün yerine getirilmesinde sektör için
Olmazsa olmaz bir iklim getirdiğini gördük. 2018’de  fuarın 80 bin metrekarelik stant alanında 74 bin  katılımcı ağırladık. Bugüne kadar gerçekleştirilen mobilya fuarlarına göre, yabancı katılımcıların oranında yüzde 80’lik yükselişle, 6 bin kişiye yaklaştı.

Özellikle yabancıların artan ilgisi, sektörün geleceği açısından da son derece olumludur. Sektörde, uluslararası pazarlara ulaşmanın önem kazandığı bir dönemde, marka, kasarım ve kalite belirleyici oluyor.

İşin dizayn boyutunda da fuar son derece kritikti.

Başarılı organizasyonda, Türk mobilyasını, beklenenin üzerinde yabancı misafirimize göstermeyi başardık.”