Giresun'da doğal, maden suyu ve maden suyu aromalı meşrubatı, Giresun’da üreten, Freşa firması, altı ay içinde Çin’e ihracata hazırlanıyor.
Nar, limon, çilek, mandalina ve elma aromasını, doğal maden suyuyla birleştiren meşrubat, Türkiye’de olduğu kadar, 30 ayrı ülkede de ilgi görüyor.
Freşa Yönetim Kurulu Başkanı ve Hasan Çakırmelikoğlu, 20 yıldır doğal maden suyu, meyve aromalı maden suyu ve meyveli içecek ürettiklerini kaydetti.
Bölgenin doğal maden suyunda, zengin ve kaliteli bir ürün yelpazesine sahip olduğunu belirten, Çakırmelikoğlu, Giresun orijinli maden sularının sodyum diyetine de uygun olduğunu söyledi.
Türkiye'de de çeşitli illerde üretilen maden sularının, dünya ortalamasının üzerinde bir kalitede olduğuna işaret eden Çakırmelikoğlu, "Maden suyunun bir numaralı yasası, ürünün kendine özgü nitelikleridir. Mineral içeriği, anyon ve katyonları gibi, farklı özellikleri ve çeşitli faydaları olabiliyor." biçiminde konuştu.

50 ÜLKE HEDEFİNE ULAŞILACAK

Çakırmelikoğlu, ürünlerini 30 ülkeye sattıklarını belirterek, "2016’da, ‘2021’de, beş yıl içinde ürünlerimizi 50 ülkeye ihraç edeceğiz’ beyanında bulunduk.  Sadece iki senede beyanımızın yüzde 60’lık kısmına 30 ülkelik ihracata ulaştık. Hedefimize de, 2021’den önce ulaşacağımızı öngörüyorum” dedi.
Gelecek yıl ülke sayısını ve iç pazarda bilinirliği daha da artırmak için çeşitli çalışmalar yapacaklarını aktaran Çakırmelikoğlu, 2019 yılı sonuna kadar 10 ülke hedefini yakalama ihtimalinin çok yüksek olduğunu aktardı

KÜRESEL BİR MARKA ÇIKARACAĞIZ

Giresun Ticaret ve Sanayi Odası Başkanlığı görevini de eş zamanlı olarak yürüten Çakırmelikoğlu, ihracatla beraber, Türkiye’nin küresel bir markaya da ihtiyacı olduğunu belirterek, şöyle konuştu: "İhracatı gerçekleştirmek işin birinci aşaması. İhracattan sonraysa, ürününüzü, dış pazarda markalaştırmak ise asıl hedeftir. Kurumsal hedefimiz, küresel marka haline gelmektir.
Sadece bir miktar, yurt dışı satışıyla yetinmemeliyiz. Ulusal bir markanızı, uluslararası camiaya da kabul ettirmelisiniz. Son derece yetkin ekiplerimiz, küresel marka olma ülküsüyle çalışıyor."