Akbank Genel Müdürü Hakan Binbaşgil, Covid-19 sonrasında yepyeni bir çalışma modeline geçtiklerini ifade ederek, "İşin geleceğine cesur bir adım atıyoruz. Çalışma düzenimizdeki esnekliği artık kalıcı hale getiriyoruz." diye konuştu.

"ÜÇ FARKLI ŞEKİLDE TASARLADIK"

 Akbank Genel Müdürü Binbaşgil, içinden geçilen süreçte dünyanın her açıdan yepyeni bir döneme girdiğini söyleyerek, müşteri alışkanlıkları ve iş modellerinde son yıllarda gerçekleşmekte olan hızlı değişimin, salgın süreci ile birlikte daha da hızlandığını hatırlattı.

Pandeminin ardından çalışma düzenini, "uzaktan çalışma", "hibrit" ve "ofisten çalışma" şeklinde üç farklı şekilde tasarladıklarını aktaran Binbaşgil, “Bankacılığı kalıplarından çıkardığımız gibi çalışma hayatını da kalıplardan çıkaran bir modeli benimsedik. Yeni çalışma düzenimizle artık her yer Akbank. Bu yeni çalışma düzeni bankamıza yeni açılımlar da getirecek. Farklılaşacak hizmet kalitesi, verimlilik ve çeviklik düzeyi ile bankamızın müşteri kazanım ve büyüme hızı daha da artacak. Geleceğin çalışma modelini Akbank’ta bugünden uygulamaktan büyük heyecan duyuyoruz. Güçlü teknolojik altyapımız ve nitelikli çalışanlarımız sayesinde bankamızın hizmet kalitesi, işlem adetleri, verimlilik seviyesi ve çalışan bağlılığında önemli artışlar yaşandı. Bu vizyoner hamleyi de çalışma arkadaşlarımızın yüksek performansına ve teknolojimizin gücüne güvenerek yapıyoruz." dedi.

"MEVCUT PERFORMANSIMIZ, EN İYİ GÖSTERGE"

Çalışma arkadaşlarının her nerede çalışırlarsa çalışsınlar, müşterilerine en iyi bankacılık hizmetini vereceklerine, kurum kültürünü yaşatacaklarına, önemli başarılara imza atacaklarına inancının tam olduğunu kaydeden Binbaşgil, söz konusu süreçteki yüksek ve başarılı performanslarının bunun en iyi göstergesi olduğunu vurguladı.

Yeni çalışma modellerinin sürdürülebilirlik konusundaki stratejilerini de desteklediğini belirten Binbaşgil, böylece Türkiye'nin 81 şehrinden en nitelikli çalışanları istihdam etme olanağına da sahip olacaklarını dile getirdi.

Binbaşgil, "Bu yeni yaklaşımımız kapsamında değişik zaman dilimlerinde veya yarı zamanlı çalışmayı tercih edenler gibi farklı kitlelere erişme imkânını da bulacağız. Bu yaklaşımımızın istihdam yaratmada da ülkemizde yeni açılımlara öncülük edeceğine inanıyorum." ifadelerini kullandı.

Kendilerine bu ortamı sağlayan Yönetim Kurulu Başkanı Suzan Sabancı Dinçer başta olmak üzere tüm Yönetim Kurulu üyelerine teşekkürlerini sunan Binbaşgil, iş modellerini, tüm ürün ve hizmetlerini, müşteri ve insan odaklı bir yaklaşımla geliştirmeye ve iyileştirmeye devam edeceklerini sözlerine ekledi.

"ÇALIŞANLARIMIZA KULAK VERDİK"

Akbank İnsan ve Kültür Genel Müdür Yardımcısı Pınar Anapa ise, söz konusu sürecin her aşamasında çalışanlarının geribildirimlerini aldıklarını, önerilerine kulak verdiklerinin altını çizerek, "Geribildirimler de gösterdi ki, artık esneklik Akbank’ta kalıcı bir çalışma düzeni olarak benimsendi." dedi.

Anapa, “Biz Akbank olarak üç farklı iş modelimizle geleceğe hazırız; müşterilerimize birebir ve yüz yüze hizmet verdiğimiz şubelerimiz yerinden çalışmaya devam edecekler. Genel Müdürlük ekiplerimizin de yüzde 52’si uzaktan, yüzde 36’sı hibrit düzende, yüzde 12’si ise ofisten çalışacaklar." ifadelerini kullandı. (AA)