Markaküpü Pazar Araştırma şirketi, endüstri sektöründe faaliyet gösteren kişilerin, işlerini geliştirmek için bilgiye nasıl eriştiklerini araştırdı. Endüstri şirketlerinde karar vericilerin 'bilgiye erişim' noktasındaki tercihlerini anlamak ve bu alanda ışık tutacak bir veriye ulaşmak için yapılan pazar araştırmasına, geniş bir katılım oldu. Araştırma sonucunda ortaya çıkan bilgiler, özellikle endüstriyel ürün ve hizmetlerin pazarlaması noktasında çok önemli bir veri oluşturdu.

EN ÇOK TERCİH ETTİKLERİ MECRA SORULDU

Kasım 2019’da gerçekleştirilen pazar araştırmasının sonuçlarına göre, endüstride karar vericiler bilgiye erişim noktasında en çok zirve ve fuardan yararlanıyor. Anket katılımcılarının ikinci tercihi ise haber siteleri oldu. Toplamda 8 seçeneğin sunulduğu çalışmada üçüncü sırada dergiler yer aldı. Diğer tercihler ise sırasıyla; YouTube, radyolar, sosyal medya, Google reklamları ve TV’ler oldu.

BİLGİYE ERİŞİM ALIŞKANLIKLARI ÇEŞİTLİLİK GÖSTERİYOR

Ankete katılarak görüş bildiren kişilerden bir kısmı içeriklere mobilden kolayca ulaşmayı tercih ettiğini belirtirken, bir kısmı da iş dışında vakit ayırmak istemediğini belirterek, bilgiye mesai saatlerinde bilgisayarından ulaştığını bildirdi. Araştırma sonuçlarına göre geleneksel mecraların hala yüksek oranda tercih edildiği görüldü. Bir kesim basılı dergileri, sürekli göz önünde olması açısından tercih ederken, özellikle trafik yoğunluğunda işe geliş gidişlerde radyo dinlemeyi tercih edenlerin sayısı da dikkat çekici seviyelerde oldu. 

ARAŞTIRMA NASIL YAPILDI?

Markaküpü Pazar Araştırma şirketi tarafından; endüstri dergileri ve stendustri.com.tr okuyucuları ile endüstri zirvelerinin ziyaretçilerinden oluşan 63 bin 155 kişiye ulaşıldı. “İşinizi geliştirecek bilgileri en çok nereden almayı tercih ediyorsunuz?” diye soruldu ve; haber siteleri, radyo, TV, sosyal medya, Google reklamları, Youtube videoları, basılı ve dijital dergiler, zirve, sergi ve fuarlar seçenekleri sunuldu. Yapılan araştırmaya 11 bin 440 kişi yanıt vererek katılım gösterdi. 
 

Anket Katılımcılarının Tercihleri  (%)

Toplam Oran

Zirveler, Fuarlar

35,2

Haber Siteleri (bilgisayar 12 mobil 8)

20

Dergiler (basılı 8,2 dijital 5,9)

14,1

Youtube (bilgisayar 5,2 mobil 3,6)

8,8

Radyolar (araba 5,3 dijital 2,8)

7,1

Sosyal Medya (mobil 5,6 bilgisayar 1,4)

7

Google Reklamları (arama 4,4 görsel 2,3)

6,7

TV'ler

1,4