Projesoft Üst Yöneticisi (CEO) Bilgisayar Mühendisi Yüksel Eminoğlu, bis.org tarafından yapılan araştırma verilerine ilişkin bilgileri paylaştı.

Söz konusu araştırmaya göre, salgın döneminde e-ticarette en çok artış gösteren sektörler market ve gıda alışverişleri, spor aletleri ve spor ürünleri olurken, perakende teknoloji ürünleri de ilk sıralarda yer aldı.

Yeni tip koronavirüs (Kovid-19) salgınıyla birlikte e-ticarette yaşanan değişimlere ilişkin yapılan çeşitli araştırmaların sonuçlarını paylaşan Eminoğlu, "Perakende sektöründe e-ticaret satışları ve siparişleri pandemi süreci ile 2,5 kat arttı. Anlık artışlar ve sonrasında düşüşlerin gerçekleştiği maske/hijyen ürünleri satışı gibi rakamlar değerlendirme dışı tutulduğunda, pandemi döneminde e-ticarette en çok artış gösteren sektörler market ve gıda alışverişleri, spor aletleri ve spor ürünleri, ile perakende teknoloji ürünleri olarak sıralandı." dedi.

Eminoğlu, son yıllarda e-ticaret perakende pazarının hızla büyüdüğünü vurgulayarak, 2020 pandemi süreci ile beklenenin üstünde bir büyüme gerçekleştirdiğini kaydetti.

Eminoğlu, “Buradaki rakamlara baktığımızda 2020’de pandeminin başlaması ile e-ticaret/perakende oranı hızla yükseliyor fakat Çin ve Amerika gibi ülkelerde bir süre sonra bir düşüş gerçekleşiyor. Ancak ilginç olan, İngiltere’de bu oran yüzde 25’lere kadar tırmanırken Çin’de de yüzde 23 ve Amerika Birleşik Devletleri’nde de yüzde 16,5'i görüyor." açıklamasında bulundu.

SATIN ALMA ALIŞKANLIKLARI DEĞİŞTİ

Forbes dergisi tarafından salgın sürecinde yapılan tüketicilerin satın alma kararlarının sorgulandığı çalışmadan da veriler paylaşan Eminoğlu, şöyle devam etti: 

"Kadınların yüzde 71’i virüs ve etkileri konusunda oldukça endişeli olduklarını paylaşırken, erkeklerin sadece yüzde 60’ı bu endişeyi paylaştıklarını iletmişler. Fakat aynı topluluğa alışveriş alışkanlıklarının ve satın alma kararlarının ne kadarının pandemi dolayısıyla değişeceği sorulduğunda, kadınların yüzde 41’i alışveriş alışkanlıklarını değiştireceğini ve satın alma kararlarını yeniden gözden geçireceklerini söylerken, erkeklerin yüzde 47’si satın alma alışkanlıkları ve kararlarını gözden geçireceklerini iletiyor. Araştırmaya göre erkeklerin yüzde 33’ü, kadınların ise sadece yüzde 25’i harcamalarını azalttıklarını belirtmiş durumda.”

Karantina hazırlıkları için gerekli alışverişler arttığını da belirten Eminoğlu, “Tüm bu rakamlar ve yaşanan değişimlere bakıldığında insanlar sosyal ayak izlerini küçültmeye, alışveriş davranışlarını değiştirmeye ve en önemlisi daha kısıtlı ve daha az temaslı bir çevrede sosyal yaşamlarını değiştirmeye çalışıyorlar. En önemli değişiklik, insanların teması azaltması ve birbirlerinden uzakta izole çevrelerde yaşamayı seçmeleridir. Bu sebeple de e-ticaret ve bu yeni ekosistemin sağladığı iş yapma şekli firmaların işlerini büyütmelerini sağladı. Hızla büyüyen bu ekosistem için yazılım firmalarına da süreci kolaylaştıracak yazılımlar ve iş zekasını öne çıkaracak çözümleri oluşturma görevi düşüyor." dedi.(AA)