TOBB E-ticaret Meclisi Üyesi, Ticimax E-ticaret Sistemleri Kurucusu Cenk Çiğdemli, son bir yılda e-ihracat rakamlarında yüzde 147 oranında bir büyüme olduğunu söyledi.

Çiğdemli, 2018 ve 2019 yılları Ağustos verilerini değerlendirdi ve son bir yılda kaydedilen büyümeyi anlattı.

“KOBİ’LER E-İHRACATIN AVANTAJLARINI FARK ETTİ”

Yaklaşık sekiz bin 500 e-ticaret şirketinin altyapı hizmetlerini sağladıklarını ifade eden Çiğdemli,  son bir yılda e-ihracata başlayan ve e-ihracat rakamlarını artıran firmaların toplam cirolarına bakıldığında yüzde 147’lik bir büyümenin yaşandığının altını çizdi. 

Çiğdemli, özellikle KOBİ’lerin e-ihracatın avantajlarını fark etmeye başladığını vurguladı.

Yerli üretim gerçekleştiren KOBİ’ler için çok büyük fırsatların olduğunu söyleyen Çiğdemli, teknoloji sayesinde Anadolu’daki bir kasabadan bile dünyadaki potansiyel tüketiciye erişebilmenin mümkün olduğunu kaydetti. 

E-ihracattaki büyüme hızında kur farklarının da etkili olduğuna işaret eden Çiğdemli, bu alandaki hızlı büyüme potansiyeline dikkat çekti.

HANGİ SEKTÖRLER BAŞI ÇEKİYOR?

Çiğdemli, e-ihracat yapan firmaların yurt dışındaki reklam giderlerinin yüzde 50’den 70’e kadar bir kısmını devlet tarafından karşılandığını dile getirerek, büyümenin hızlı olduğu sektörlerin başında gıda, tekstil, oyuncak, oyun, kozmetik ve hediyelik eşyanın bulunduğunu kaydetti.