Digital Partners Ajans, sunduğu hizmetle Türk markalarına e-ihracatla ABD pazarının kapılarını açıyor.

DEVLET TEŞVİKLERİYLE DESTEKLENİYOR

Şirketten yapılan açıklamada, son dönemde e-ihracata odaklanan Türk firmaları, bu kapsamda başta ABD olmak üzere dünya ticaretinde yer almayı amaçlıyor.

ABD ve Çin arasında yaşanan ticari rekabetin sürmesinin global e-ihracat ekseninde Türkiye'yi öne çıkarması bekleniyor.

Gelişmelerle birlikte son yıllarda devlet teşvikleriyle de desteklenen söz konusu model, orta ve büyük ölçekli işletmeler için birçok fırsatı beraberinde getiriyor.

Geleneksel anlayışa göre maliyette avantajlar sunan model, yurt dışı pazarında söz sahibi oyuncu olabilmek açısından büyük önem taşıyor.

2023'TE HEDEF 70 MİLYAR TL

Çin, 2019 yılında e-ticaretten 863 milyar dolarla lider konumda yer alırken, Çin'i, 360 milyar dolarla ABD, 88 milyar dolarla Japonya, 82 milyar dolarla Birleşik Krallık ve 74 milyar dolarla Almanya takip ediyor.

Türkiye'nin sahip olduğu 37 milyon e-ticaret kullanıcısının 2024'e kadar 53 milyona ulaşması bekleniyor.

e-ticaret uygulamalarında 2023'te 350 milyar TL'yi öngören Türkiye, e-ihracat için 70 milyar TL'yi hedefliyor.

"MARKALARIMIZIN EN İYİ ŞEKİLDE YER ALMASINI SAĞLIYORUZ"

Konuyla ilgili görüşlerini paylaşan Digital Partners Ajans CEO'su Tunç Günbey, 2014'te kurulan şirketin, bünyesinde veriye dayalı dijital performans reklamcılığı, kullanıcı deneyimi ve tasarımı, arama motoru optimizasyonu ve sosyal medya yönetiminin yanı sıra e-ticaret danışmanlığı hizmetleri verdiğini bildirdi.

Günbey, e-ihracatta sundukları modelle Türk markalarının ABD pazarında en iyi şekilde yer almasını sağladıklarını belirterek, şunları kaydetti:

"Bu rekabetçi ama potansiyeli büyük pazarda 'dijital distribütörlük' anlayışıyla ABD'deki tüm pazar yerlerinde hesapların açılıp yönetilmesi ve optimizasyonu başta olmak üzere, web site tasarımından dijital pazarlama ve sosyal medya hesaplarının yönetimine kadar ürünlerin satışa sunulması için gereken lojistik ve satış sonrası takibi gibi birçok konuyla bizzat ilgileniyoruz.

ABD'nin New Jersey eyaletinde yer alan 15 bin metrekarelik lojistik merkezimizle markalarımızın ürünlerinin depolanabileceği bir alan sağlıyoruz. Hizmet verdiğimiz markalarımızın sınır engeline takılmadan ürünlerini ülke içerisinde depo alanımızda muhafaza ediyoruz ve tedarikini gerçekleştiriyoruz. Böylece e-ihracat yolculuğunda pazarda yer alan rakiplerinizle aynı erişim hızına sahip oluyorsunuz." (AA)