Yeni Avrupa Sürüş Döngüsü (NEDC) testi, yürürlüğe girdiği 1992 yılından bu yana araçların Avrupa Birliği sınırları içerisinde satışa sunulabilmesi için tabi tutulduğu bir prosedürdü. 2017 yılında devreye alınan WLTP (Hafif Taşıtlar İçin Dünya Genelinde Uyumlu Test Prosedürü) hem NEDC’nin yeni araçlarda yetersiz kaldığı bir test olduğunu gösterdi hem de otomobil üreticilerini bu yeni test laboratuvarlarını kurmaları konusunda zora soktu.

WLTP testine girmeden satışa sunalamayan başta Avrupa olmak üzere oldukça yüksek sayılarda üretilen pek çok otomobil için yeni test laboratuvarları kuruluyor. Türkiye’de de sorun teşkil eden ve yetersiz kalan bu laboratuvarlar için OTAM (Otomotiv Teknolojileri Araştırma ve Geliştirme Merkezi), İstanbul Teknik Üniversitesi (İTÜ) ile birlikte yürüttüğü Ar-Ge faaliyetleri sayesinde emisyon test laboratuvarını açtı. 

NEDC’nin araçlar için zorunlu kıldığı durumlar, WLTP ile yaklaşık iki kat fazlalaştı ve Türkiye’yi de bu durum test laboratuvarı eksikliğinden yurt dışına bağımlı hale getirdi. OTAM’ın İTÜ ile üniversite – sanayi işbirliği kapsamında devreye aldığı bu laboratuvar ise Türkiye’nin emisyon test taleplerinde dışa bağımlı olmasının önüne geçmeyi hedefliyor. Otomotiv Teknolojileri Araştırma ve Geliştirme Merkezi - OTAM’ın İcra Kurulu Üyesi Ekrem Özcan, test merkezlerinin açılışında yaptığı konuşmada “Burası Avrupa’nın alternatif çözüm merkezi olacaktır.” dedi. 

SON 15 YILIN EN YÜKSEK CİROSU

Devreye aldıkları emisyon ölçüm test merkezleri ile OTAM’ın son 15 yılın en yüksek cirosuna ulaştığını belirten Otomotiv Teknolojileri Araştırma ve Geliştirme Merkezi - OTAM’ın İcra Kurulu Üyesi Ekrem Özcan, projelerinden kendilerine destek veren tüm sektör paydaşlarına teşekkür etti. Bu projeye OTAM’ın kendi kaynaklarından 2.5 milyon TL bütçe ayırdığını da belirten Özcan, projelerinin 11 ay gibi kısa bir sürede tamamladıklarını söyledi ve tüm çalışma arkadaşlarına gayretlerinden dolayı teşekkür etti.

"ARKAMIZDA İTÜ VAR"

Özcan açılışta yaptığı konuşmada “İTÜ, işlerimizin kolay olmasını sağladı. Bu başarımızın arkasında İTÜ ve İTÜ Vakfı var.” dedi. Test merkezleri için işbirliği yaptıkları İTÜ ve İTÜ Vakfı’ndakiler için ‘deneyim abideleri’ ifadesini kullanan Özcan, “Biz bu projenin yalnızca görünen tarafındayız. Bu test merkezini açtıysak İTÜ Vakfı’nın gücü sayesindedir.” dedi.

“2020’YE KADAR DOLUYUZ”

2018’in ikinci çeyreğinden itibaren test merkezlerinde WLTP ölçümlemeleri için talep kabul etmeye başladıklarını söyleyen Özcan, 2020’nin Şubat ayına kadar laboratuvarlarının dolu olduğunu kaydetti. Başta Renault olmak üzere Mercedes Benz, Tofaş, Ford Otosan ve Hyundai gibi alanının en iyi ve müşterileri tarafından en güvenilir markalarından